“او میزبان، غذا و لباس اعضای دولت اسلامی را در حالی که از پنهان شدن آنها اطمینان می داد”: سه سال حبس تعلیقی برای صاحبخانه صلاح عبدالسلام

آنها، برای اکثریت این 14 متهم، (بسیار) با عبدالسلام، ابرینی، اباعود یا البکراوی که اغلب از دوران کودکی آنها را می شناختند، نزدیک بودند. آنها در تحقیقات انجام شده در بروکسل پس از حملات 13 نوامبر 2015 در پاریس هدف قرار گرفته بودند. اما آنها در این ترورها دست نداشتند، بنابراین برخلاف “بیگ اتترها” فرانسه ادعای آنها را نکرده بود.

با این حال، هیچ سوالی برای عدالت بلژیکی وجود ندارد که حوله این «دست‌های کوچک» را که اغلب بازداشت موقت کرده‌اند و محاکمه‌شان به‌خاطر مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی، روز پنجشنبه در بروکسل پایان یافت. پس از محاکمه در پاریس.

جملات پخش شده سبک هستند. چهار نفر تبرئه شدند. دو متهم که در سوریه جان باختند و قبلاً در یک پرونده تروریستی دیگر محکوم شده بودند، مجازات اضافی دریافت نکردند. سه نفر به تعلیق صدور حکم دست یافتند. دو نفر به حبس تعلیقی محکوم شدند. دو نفر با انگیزه این واقعیت که به دلیل سوابق دیگر مستحق مجازات تعلیقی نبودند، حکم قاطع صادر کردند. یک نفر نهایی به 100 ساعت حبس کار محکوم شد.

استدلال دادستانی تخلیه شد

خیلی وقت ها از رادیکالیزه شدن بزرگانشان آگاه بودند و گاهی خودشان هم رادیکالیزه می شدند. چند نفر به «Les Béguines»، کافه براهیم عبدالسلام رفته بودند، که در آنجا فیلم‌های جهادی را تماشا می‌کرد و بین دو مفصل، جنایات داعش را تأیید می‌کرد. متهمان بزرگان خود را محکوم و یا دلسرد نکرده بودند، زیر پارکت فدرال خط کشیده بودند. اما برای دادگاهی که آن را برای چندین متهم تکرار کرد، این واقعیت که آنها را نه منصرف و نه محکوم کرده بود برای محکومیت آنها کافی نبود.

شناخته شده ترین 14 متهم ابید ابرکانه بود. این مرد 40 ساله پسر عموی صلاح عبدالسلام است. در 15 مارس 2016، دومی که به همراه سوفین عیاری از آپارتمانی در خیابان دو دریس در جنگل که توسط پلیس جستجو شده بود، فرار کرده بود، به ابرکین پناه برد که او را نزد مادرش در زیرزمین پنهان کرده بود. اینجاست که صلاح عبدالسلام چهار روز قبل از حملات 22 مارس 2016 در Zaventem و Maelbeek دستگیر شد.

“او به اعضای دولت اسلامی پناه داد، غذا داد و لباس پوشاند، در حالی که از ماندن آنها در زیر زمین اطمینان حاصل کرد.” دادگاه خاطرنشان کرد. دادگاه به دنبال وکیل او، Me Virginie Taelman بود که مخالفت کرد که مردم را تشویق به پیوستن به دولت اسلامی کرده است. او به 30 ماه حبس تعلیقی فراتر از حد پیشگیرانه محکوم شد.

عفو برادر ابرینی

چارلز ادوارد هویسمانس و دبورا آلبلیس من به این نتیجه رسیده اند که دادگاه تمام اتهامات ابراهیم ابرینی، برادر کوچک محمد ابرینی، “مردی با کلاه” را حفظ نمی کند، به ویژه اینکه او می خواست به سوریه برسد. با برادر بزرگش

دادگاه به سادگی اعلام کرد که او 1400 یورو برای برادرش سلیمانه که به سوریه رفته بود فرستاده بود و یک روز پس از حملات 13 نوامبر، او کیفی را که حاوی کامپیوتر و لباس های برادرش محمد بود، تخلیه کرده بود. ابراهیم ابرینی که کارهای پیشگیرانه هم انجام می داد، حکم تعلیق را گرفت.

صاحبخانه البکراوی تبرئه شد

یکی دیگر از چهره های برجسته اسماعیل فارسی بود. از اواخر سپتامبر 2015، او استودیویی را که اجاره کرده بود در اختیار دوست مدرسه قدیمی خود ابراهیم البکراوی قرار داده بود که در 22 مارس 2016 خود را در Zaventem منفجر کرد.

البکراوی به او این درک را داده بود که باید به میدان برود زیرا می‌خواهد محکومیت خود را سپری کند. فارسی به مرور زمان بابت اجاره از او مطالبه می کند.

فارسی همیشه مدعی بوده که از رادیکال شدن دوستش بی اطلاع بوده است. وکیل او، Me Sébastien Courtoy، استنباط کرد که او را نمی توان یکی از اعضای گروه تروریستی دانست. دادگاه او را تعقیب کرد و فارسی را تبرئه کرد.

که می تواند یک دارایی واقعی برای آقای کورتوی به مناسبت محاکمه مربوط به حملات بروکسل که در ماه اکتبر آغاز می شود، باشد. اسماعیل فارسی باید با همان پیشگیری پاسخ دهد، اما در یک دوره متفاوت: از 1 دسامبر 2015 تا 22 مارس 2016 به جای سپتامبر 2015 تا 1 دسامبر 2015.

متهم چهارم به نام عبدالله کورکزین به 30 ماه حبس تعلیقی به دلیل مواردی فراتر از حد پیشگیرانه محکوم شد. او که چند ماه پیش در یک پرونده تروریستی مرتبط با مراکش دستگیر شد، در بازداشت ظاهر شد.

این مرد 36 ساله، یکی از متهمان نادری که از نظر دادگاه خودش را زیر سوال نمی برد، سه روز پس از حملات 22 آبان، به عنوان واسطه با حسنا در جریان نفوذ اباعود قرار گرفته بود. آیت بولحسن، پسر عموی اباعود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *