دومین جشنواره تابستانی شکسپیر از 1 تا 11 ژوئن به Espace Lumen در بروکسل باز می گردد و نویدبخش جشنی از درام و اکشن است.
ترکیب هیجانانگیز انجمن شکسپیر بروکسل شامل تراژدی نهایی این مرد به نام مکبث، بهعلاوه مجموعهای از نمایشنامههای تکپردهای است که نتیجه خلاقانه یک رقابت نویسندگی قرنطینه است.
شامل می شوند به زودی برای رفتن توسط Ilias Konteas و Dimitrios Stasinopoulos که در جشنواره FEATS امسال در لوکزامبورگ (26-29 مه) برای اولین بار اجرا می شود. کارگردان تیم مایرز این فرضیه را توضیح می دهد: «شکسپیر در تنهایی اتاقش در لندن آلوده به طاعون، با پایان کار دست و پنجه نرم می کند. شاه لیر. در همان فضا 400 سال بعد، در اوج همهگیری، مری فورتنایت تلاش میکند تا خود را بهعنوان نویسنده دوباره اختراع کند.
او ادامه می دهد: «آیا عشق ما را نجات می دهد؟ نمایشنامه اسرارآمیز است و با درک ما از زمان بازی می کند. به نحوی که در دوران انزوای قرنطینه اتفاق افتاد. با هیچ یک از ریتمهای معمولی که باید به آن تکیه کنیم، درک ما از زمان را مخدوش کرد.»
در همین حال جفری ممدانی رنگ زرد داستانی از سیاست اداری و عاشقانه در لندن در سال 20210 است. شغل جدید رزی آردن در شرکت حقوقی هاتاویز دفاع از یک کلاهبردار بدنام در برابر عدالت است. او را با مردی روبه رو می کند که – مانند یکی از ضدقهرمانان معروف شکسپیر – همه چیز را در یک لحظه جنون از دست داده است.
ممدانی مدتهاست مجذوب آنچه پس از فرود آمدن پرده در نمایشنامه های شکسپیر بر سر بازندگان می آید. “این چگونه است که لب به شوخی دیگران باشی یا قربانی نقشه های شیطانی آنها شوی؟”
این سوالی است که او را به نوشتن نمایشنامه برانگیخت. چیزی که من در مورد تمرین آن دوست داشتم، روشی بود که با انتقال داستان به یک دفتر مدرن، توانستیم از تجربیاتی استفاده کنیم که همه ما به اشتراک می گذاریم.
درام استیون چلنز Will.I.am من هستم؟ به پرسش خاردار نویسندگی واقعی نمایشنامههای شکسپیر که از دید مدعیان مختلف این ادعا مینگریم، میپردازد.
کارگردانی این نمایش بر عهده گیلهم شوالیه است که تئاتر را یک هنر زنده توصیف می کند. “به همین دلیل من روی تفسیر، بازیگران و بازیگران زن تمرکز کرده ام. وقتی برای اولین بار این نمایشنامه را خواندم، بلافاصله از «متا» بودن آن الهام گرفتم: نمایشنامه ای درباره نویسندگانی که خود را پشت آواتار پنهان می کنند تا نمایشنامه های بیشتری بنویسند. او میگوید که این زمینه را برای به نمایش گذاشتن ترفندهای تئاتری بدون اینکه شبیه «نمایش» به نظر برسد، ایجاد کرد.
مکبث نیاز به معرفی کمی دارد، اگرچه برای اولین بار در تاریخ خود، BSS عنوان فرعی فرانسوی را به تولید اضافه می کند. یکی از کوتاه ترین تراژدی های شکسپیر، همچنین یکی از سریع ترین تراژدی ها است. کارگردان استفان چالنز می گوید: «من مدت ها بود که می خواستم مکبث را کارگردانی کنم. این مملو از خشونت، سیاست و عشق است و موضوع ما با تم استیمپانک است!»
انجمن شکسپیر همچنین اجتماع سنتی یکشنبه میانی جشنواره خود را احیا می کند. برای همه دارندگان بلیت رایگان، رویداد دوستانه خانواده فرصتی برای تعامل با جامعه تئاتر و لذت بردن از اجراهای گروههای تئاتر جوانان و یک کارائوکه با مضمون شکسپیر است. یک بار غذا و نوشیدنی سرو می کند.
برنامه
1-4 و 9-11 ژوئن 20:00; 4 و 11 ژوئن 14:00 مکبث
5 ژوئن 12:00-18:00 یکشنبه اجتماعی
6 ژوئن 20.00 Will.I.Am. من هستم؟ + رنگ زرد
7 ژوئن 20.00 رنگ زرد + به زودی برای رفتن
8 ژوئن 20.00 به زودی برای رفتن + Will.I.am. من هستم؟
بلیتهای اجراهای جداگانه و بلیتهای ترکیبی در thelittleboxoffice.com/bss موجود است
عکس ها: جادوگران مکبث (از سمت چپ) کریستینا کاردوم، سارا همرتون، هانا رایلی. بانکو و مکبث (از سمت چپ) مارتین هنری، نیل مک دونالد
پیروزی! یک جفت بلیط برای مکبث یا یکی از شبهای انفرادی. به سادگی مشخصات خود را در زیر پر کنید. اگر برنده شدید، دوشنبه (23 مه) به شما ایمیل میزنیم.