دوازده حزب راست افراطی، از جمله Vlaams Belang و National Rally، روز پنجشنبه “بیانیه آنتورپ” را تصویب کردند.

دوازده حزب راست افراطی و محافظه‌کار حاکمیت‌گرا، از جمله Vlaams Belang، تجمع ملی فرانسه (RN) و حزب قانون و عدالت لهستان (PiS)، روز پنج‌شنبه «بیانیه آنتورپ» را تصویب کردند که بر حاکمیت تأکید می‌کرد. این نشست سالانه احزاب متحد در داخل گروه هویت و دموکراسی (ID) در پارلمان اروپا در آنتورپ، یکی از سنگرهای راست افراطی فلاندری برگزار شد. این جلسه عصر پنجشنبه با یک مهمان برجسته، وزیر دادگستری مجارستان، جودیت وارگا، متعلق به فیدز، حزب ملی گرای راست نخست وزیر ویکتور اوربان، به پایان رسید.

ID حدود ده عضو دارد، از جمله Vlaams Belang، و ریاست آن بر عهده رئیس جمهور سابق این حزب، Gerolf Annemans است. همچنین تظاهرات ملی مارین لوپن، کاندیدای ناموفق ریاست جمهوری فرانسه، اما اکنون رئیس گروه RN در مجلس ملی، لیگ ایتالیایی متئو سالوینی، آلترناتیو برای آلمان (AfD) و ناسیونالیست PiS و اروپایی شکاک لهستانی، در قدرت در لهستان

آقای Annemans در سخنرانی خود گفت که با تلاش ها برای ایجاد یک کشور اروپایی واحد که در آن شورای اروپا ناپدید شود و حق وتو در آن لغو شود، مخالف است. او همچنین از نتیجه‌گیری کنفرانس در مورد آینده اروپا انتقاد کرد، بازتاب وسیعی از شهروندان که یک سال پیش آغاز شد و منجر به ارائه بیش از 300 پیشنهاد در پایان آوریل برای اصلاح اتحادیه اروپا شد.

گیرت ویلدرز، رهبر حزب آزادی هلند (PVV) که به مواضع ضد اسلامی خود معروف است، گفت: “مهم است که ما دوباره در مورد مهاجرت و پول خود صلاحیت داشته باشیم.”

وی افزود: «امشب ما نشان می‌دهیم که می‌خواهیم آنچه را که دولت‌هایمان از ما گرفته‌اند، پس بگیریم».

تام ون گریکن، رئیس جمهور ولامز بلنگ، هشدار داد که “اتحادیه اروپا بزرگترین خطر را برای اروپا ایجاد می کند. هر بحرانی قدرت بیشتری به اتحادیه اروپا می دهد.”

“بیانیه آنتورپ” به ویژه نتایج کنفرانس آینده اروپا، اصل فهرست های فراملی برای انتخابات پارلمان اروپا، ارتش اروپا را رد می کند… این بیانیه بر لزوم همکاری داوطلبانه بین دولت های مستقل در داخل پافشاری می کند. اروپا با حفظ حقوق خود و مرزهای اروپا.

این بیانیه در نهایت از همه نیروهای میهن پرست و محافظه کار می خواهد که در آستانه انتخابات اروپا در سال 2024 همکاری نزدیکی داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *