د کرو تور «همبستگی» کشورهای مرزهای اوکراین را آغاز می کند

به گزارش RTBF، نخست وزیر بلژیک، الکساندر دی کرو، روز دوشنبه ماموریت سه روزه خود را به اروپای شرقی آغاز کرد که وی را به اسلواکی، لهستان، رومانی و مولداوی می برد. این سفر در حالی انجام می شود که جنگ در اوکراین ادامه دارد و کشورهایی که در مرزهای آن قرار دارند با نگرانی به آن نگاه می کنند. دی کرو گفت که پیام همبستگی خود را به این کشورهایی که در خط مقدم درگیری هستند که قاره اروپا را تکان می دهد، ارسال خواهد کرد.

از 24 فوریه، کشورهای اروپایی تلاش های خود را برای ارائه پاسخی هماهنگ به تهاجم روسیه به اوکراین مضاعف کرده اند. روز دوشنبه، 27 وزیر خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل برای بررسی بسته ششم تحریم‌ها دیدار کردند. هسته اصلی بحث، موضوع تامین انرژی است. اتحادیه اروپا خود را هدف کاهش شدید وابستگی خود به نفت و گاز روسیه قرار داده است. با این حال، برای برخی از کشورهایی که دی کرو از آن بازدید می کند، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی در بدو ورود به دی کرو گفت که اسلواکی برای یافتن جایگزینی برای تجهیزات روسیه به زمان نیاز دارد و کشورش برای انجام این کار به همکاری و همبستگی اروپایی نیاز دارد. هگر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اگر می‌خواهیم گاز روسیه را قطع کنیم، باید با هم کار کنیم.

در حالی که بلژیک کمتر به گاز روسیه وابسته است، الکساندر دی کرو موقعیت اسلواکی را درک کرد. نخست وزیر خاطرنشان کرد: این یک درگیری است که می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. به عقیده وی، تحریم‌ها علیه روسیه باید سه معیار را داشته باشند: همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا متحمل شوند، پایدار باشند و متناسب باشند.

او گفت: “تحریم ها باید روسیه و تا حد ممکن بر اقتصاد اروپا تاثیر بگذارد. ما نباید اروپا را به سمت رکودی که وحشتناک خواهد بود سوق دهیم. وقتی کشورهایی مانند اسلواکی به ما می گویند که برای سازگاری به زمان نیاز دارند، باید بشنویم. آنها.”

نخست وزیر اسلواکی همچنین خواستار ادغام زودهنگام اوکراین در اتحادیه اروپا شد. او پرونده کشورش را یادآور شد که پس از ناکامی در درخواست خود در سال 1999، در سال 2001 پیشنهاد جدیدی ارائه کرد و در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

هگر گفت: “اوکراینی‌ها نهایت شجاعت را از خود نشان می‌دهند. آنها می‌دانند که بخشی از اروپا هستند و می‌خواهند بخشی از اروپا باشند. من به اوکراینی‌ها اعتقاد دارم، به آنها اعتماد دارم، می‌دانم که آنها قادر به انجام این کار هستند و آنها می‌توانند این کار را انجام دهند. لیاقت انجام آن را دارد.”

بلژیک مانند سایر کشورهای اروپای غربی در مورد پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا محتاط تر است. «میانبر» نمی‌خواهد، به ویژه با توجه به اینکه برخی از مشکلات عملکرد اتحادیه منشأ خود را در فرآیند یکپارچه‌سازی که گاه بسیار سریع بوده است، دارد.

الکساندر دی کرو در 31 مارس، زمانی که رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در پارلمان بلژیک سخنرانی کرد، این شرط را تکرار کرد. او پیش از درخواست برای تسریع در ادغام اقتصادی اتحادیه اروپا و اوکراین توضیح داد، اما وادار کردن اوکراین تا روند رسمی عضویت در اتحادیه اروپا منتظر بماند، “اشتباهی وحشتناک” است.

نخست وزیر بلژیک پس از دیدار از اسلواکی برای گفتگو با ماتئوش ماروویچکی، نخست وزیر لهستان، عازم لهستان شد.

ماروویسکی، از تندروها در مورد تحریم روسیه، خواستار تحریم‌های «شکست‌کننده» بیشتر شد و گفت که روبل روسیه اکنون به سطح قبل از جنگ بازگشته است. او تحریم‌های اتحادیه اروپا را با واکسنی مقایسه کرد که در نهایت با آموختن چگونگی سازگاری با ویروس، بی‌اثر می‌شود.

نخست وزیر لهستان سخنان خود را در رابطه با رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، “فاشیستی و تمامیت خواه” توصیف کرد و مبارزه علیه او را مبارزه بین “خیر و شر” خواند. او همچنین از جنایاتی که در هفته های اخیر آشکار شده است صحبت کرد. وی گفت: «ارتش روسیه مدارک جنایات خود را به جا می گذارد

موضوع آوارگان محور اصلی مذاکرات بین دو کرو و رهبران اروپای شرقی خواهد بود. حدود 300000 اوکراینی که از جنگ فرار کردند از طریق اسلواکی و 2.5 میلیون نفر به لهستان رفتند.

Marowiecki از شرکای اروپایی لهستان درخواست کمک کرد و توضیح داد که لهستان کمپ های پناهندگان ایجاد نکرده است، اما در تلاش است تا پناهندگان را در جامعه خود ادغام کند. اما امکانات پذیرایی در مکان های مختلف تعبیه شده است. دو سران دولت از یکی از این طرح ها در سروک، نزدیک ورشو بازدید کردند. آنها با برخی از پناهندگان، تقریباً منحصراً زنان، کودکان و سالمندان صحبت کردند

RTBF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *