راکتور دول 3 عصر جمعه برای همیشه تعطیل می شود

در هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا تعطیلی راکتور دوئل 3 می‌تواند به تعویق بیفتد، وجود داشته است. آقای مونز به VRT News گفت: «از لحاظ فنی، ما در سال‌های آینده کارهای غیرقابل برگشت انجام نخواهیم داد. با این حال، او اضافه کرد که با وجود این افزایش عمر تولیدی راکتور تقریبا غیرممکن خواهد بود.

به گفته ناظر هسته ای بلژیک FANC، افزایش عمر تولیدی راکتور Doel 3 در حال حاضر می تواند ایمنی پرسنل شاغل در Doel را به خطر بیندازد. بسیاری از کارکنانی که در Doel 3 کار می کردند قبلاً توسط Engie، شرکت انرژی فرانسوی که مالک این نیروگاه است، به کار گرفته شده اند. این بدان معناست که دیگر کارکنان کافی در Doel 3 وجود ندارد و آنهایی که باقی مانده اند به اندازه کافی مهارت ندارند تا مطمئن شوند که می توانند به طور ایمن در راکتور نگهداری شوند. به علاوه، آقای مونز به VRT News گفت: «آموزش یک اپراتور حداقل 3 سال طول می‌کشد.» این بدان معناست که اگر عمر تولیدی راکتور افزایش یابد، نمی‌توان ایمنی هسته‌ای را تضمین کرد.

در واقع بسیار ساده است: در دنیای هسته ای نمی توانید چیزی را از یک روز به روز دیگر ترتیب دهید. تضمین ایمنی همیشه به آمادگی زیادی نیاز دارد. ما در مورد ایمنی هسته ای بداهه نمی کنیم. مدیر نیروگاه اتمی دوئل گفت: این کار به سال ها آماده سازی نیاز دارد.

به گفته آقای مونز، بحث از سرگیری تولید در راکتور دول 3 مطرح نیست. او همچنین تاکید می کند که نمی توان چنین تصمیمی را عجولانه گرفت. مدیرعامل نیروگاه ادامه داد: مردم از 4 سال گذشته به شدت برای آماده سازی برای تعطیلی عصر جمعه تلاش کرده اند تا مطمئن و کنترل شده انجام شود.

نیروگاه هسته ای ماشین پیچیده ای است که نمی توانید به سادگی آن را روشن و خاموش کنید. حدود پنج روز طول می کشد تا راکتور متوقف شود. سپس عناصر سوخت باید 5 سال دیگر خنک شوند. تنها پس از آن است که تخریب واقعی نیروگاه هسته ای آغاز می شود. دوئل 3 تا سال 2040 به طور کامل برچیده نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *