رسمی است: شروع دادگاه حملات تروریستی بروکسل به تعویق افتاد

لورنس ماسارت، قاضی دادگاه بروکسل، اعتراضات وکلای مدافع در جلسه مقدماتی هفته گذشته مبنی بر اینکه متهمان در اطاقک های انفرادی مانع از برقراری ارتباط بین آنها و وکلایشان می شود، پذیرفت.

قاضی ماسارت دستور داد که اطاقک ها اصلاح شوند و پیشنهاد کرد که یک مکعب بزرگ که همه متهمان در طول محاکمه در آن بنشینند می تواند یک گزینه باشد. چون مکعب اصلاح شده تا 10 اکتبر آماده نخواهد شد. اکنون شروع دادگاه به تعویق افتاده است. تصمیمی که کمی قبل از ساعت 13 روز جمعه اعلام شد، جای تعجب ندارد.

قرار بود در 10 اکتبر هیئت منصفه محاکمه منصوب شود. در 10 اکتبر از صدها نفر دعوت شده بود که هیئت منصفه از میان آنها به دادگاه بروند. آنها اکنون در تاریخ بعدی دعوت خواهند شد.

قیمت مکعب های ساخته شده در حدود 250000 یورو است. با این حال، اکنون آنها باید برچیده شوند. قاضی دادگاه Laurence Massart پرسیده بود که آیا نمی توان راه حلی موقت برای استفاده از اتاقک های موجود اما بدون شیشه امنیتی پیدا کرد تا امکان انتخاب هیئت منصفه در روز دوشنبه 10 اکتبر انجام شود. او امیدوار بود که محاکمه مناسب می توانست سه هفته بعد با یک مکعب بزرگ جدید برای اسکان همه متهمان آغاز شود.

با این حال، اکنون به نظر می رسد که این گزینه قطعاً از روی میز حذف شده است. قاضی ماسارت هنوز تاریخ جدیدی را برای شروع محاکمه اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *