رژه Zinneke تنوع پایتخت چندفرهنگی بلژیک را در حالی که راه خود را در مرکز شهر در 14 مه میپیچد، به نمایش خواهد گذاشت.
پس از چهار سال غیبت، این رویداد محبوب با موضوع Trompe l’oeil به بروکسل بازگشت. رژه Zinneke که در ابتدا برای پایتخت فرهنگی اروپا بروکسل در سال 2000 ایجاد شد، به ستون اصلی چشم انداز فرهنگی شهر تبدیل شده است.
ماموریت آن در نام آن منعکس شده است. Zinneke از Zenne سرچشمه می گیرد، رودخانه کوچکی که دور بروکسل می چرخد و همچنین به معنای سگ ولگرد است. این رژه نمادی از اتحاد مردم در بروکسل بدون توجه به پیشینه آنها است.
هر دو سال یکبار، Zinnodes (گروه های متحرک رنگارنگ از محله های مختلف) پیرامون موضوعی متفاوت گرد هم می آیند تا منظره ای جادویی خلق کنند. هر نسخه ترکیبی از عناصر فولکلور غنی و باستانی کارناوال بلژیک با پیچ و تاب چند فرهنگی معاصر است.
این همچنین یک رژه تعاملی است که مشارکت تماشاگران را تشویق می کند. از ساعت 15:00 تا 17:00 قبل از حضور نهایی در بورس در ساعت 17:30، راهپیمایی را در حالی که برنامه سفر خود را از طریق Grand Place، Boulevard d’Anspach، Rue Lombard و Marché aux Herbes دنبال می کند، بگیرید.
پس از لغو آن در سال 2020 به دلیل ویروس کرونا، هیجان تبآمیزی در پیشروی روز بزرگ وجود دارد. اگرچه 2000 نفر در زینودهای مختلف رژه خواهند رفت، 1000 نفر دیگر در پشت صحنه مشغول هستند. آنها شامل سازندگان شناور، سازندگان لباس، هنرمندان آرایش، معلمان رقص و موسیقی، هماهنگ کننده ها، نویسندگان و رهبران پروژه هستند.
بولتن با پیتر ویت، مدیر هنری Jette Zinnode صحبت کرد تا بداند چگونه برای نسخه مورد انتظار امسال آماده شده است.
«لباسهای امسال توسط خود شرکتکنندگان ساخته شدهاند، نه خیاطان، و ساختمانی که قرار است از آن به عنوان شناور رژه خود استفاده کنیم، با بچههای زیادی در محلهای به نام اسقم ساخته شد. این برای محله آنها ساخته شده است، بنابراین پس از رژه، آنها برای سالهای آینده از آن استفاده خواهند کرد.”
یک تیم هنری برای نظارت بر بسیاری از کارهای خلاق تشکیل شد. ماود را داشتیم که لباسها را طراحی و فکر میکرد، کاترین کارگاههای رقص و کارهای حرکتی انجام داد و سارا که یک خواننده است، با همه شرکتکنندگان کارگاههایی درباره استفاده از صدایشان در فضاهای عمومی برگزار کرد. ویت گفت: در نهایت الیا کارگاه های ساختمانی را در محله اسقم انجام داد.
شرکتکنندگان لباسهای خود را به دلیل شیوهای که جت zinnode مظهر تم Trompe l’oeil است، ساختند.
“شروع شد با پاتریک پروشکو هنرمند چکی است که تقریباً در تمام کارهایش از ترومپ لوئیل استفاده می کند. او از افراد پرتره میسازد و اگر در منظر درست باشید، پرترهها را میبینید، و اگر به اطراف بچرخید میبینید که سه بعدی است، عمقی در آن وجود دارد. برای بازآفرینی این جلوه در لباسها، از دو تابلوی نقاشی بزرگ استفاده کردیم که قرار است روی شناور آویزان شوند و همه لباسها به یک شکل نقاشی شدهاند.
ما میخواستیم، حتی در روز رژه، عمقی را که در فرآیندی مانند زینکه پیش میرود نشان دهیم، زیرا معمولاً وقتی رژه را میبینید تنها چیزی که میبینید نتیجه است. اما زیبایی پروژه ای مانند این نتیجه نیست، بلکه از ابتدا از جلسات مقدماتی تا آخرین لحظه رژه ادامه دارد.
ویتس انگیزه خود را برای شرکت هر سال توضیح می دهد. “چون همیشه یکی از لحظات عالی سال است، زیرا من حس زیادی در آن پیدا می کنم، زیرا چیزی فراتر از یک نتیجه است. من دوست دارم به مردم فرصتی بدهم تا با هم کار کنند و مردم خلاق باشند. یکی از علایق بزرگ من این است که قدرت و سرگرمی خلاقیت را با هر چه بیشتر مردم به اشتراک بگذارم، به همین دلیل است که من آنجا هستم.