سطح آبراه های بروکسل در میان نگرانی های خشکسالی به طور قابل توجهی کاهش یافت

به گفته محیط زیست بروکسل، سطح آب در آبراه های بروکسل به دلیل کمبود باران در چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در حالی که هنوز هیچ نهر یا رودخانه ای خشک نشده یا منبع آب آشامیدنی در خطر نیست، شرکت آب بروکسل Vivaqua برای احتیاط محدودیت هایی را برای برداشت آب از Meuse اعمال کرده است.

هر هفت مسیر آب بروکسل و کانال شاهد کاهش سطح آب خود بوده اند.

بنجامین تیبا، مدیر پروژه در محیط زیست بروکسل، به Bruzz گفت: «گرما سطح اکسیژن آب را کاهش می‌دهد و این به تنهایی می‌تواند برای ماهی‌های موجود در مسیر آب کشنده باشد».

«همچنین می‌تواند با آلودگی، زمانی که فاضلاب‌ها در جریان باران شدید به داخل آبراهه‌ها سرریز می‌شوند، اتفاق بیفتد. ما نظارت می کنیم که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر، اما تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.

اگر یک نهر کاملاً خشک شود، اساساً کل اکوسیستم آبراه را از بین می برد. در حال حاضر بیشتر در معرض خطر مولن بیک است که از پارک پادشاه بودوئن در جت می گذرد.

Thiébaux گفت: «سطح آب در آنجا 80٪ یا بیشتر، 10 تا 15 سانتی متر کاهش یافته است.

نهرهای کوچکی مانند Molenbeek یا Woluwe به طور طبیعی نسبت به Zenne به خشکی حساس‌تر هستند که فقط با چیزی شبیه کاهش 10 تا 15 درصدی آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

Thiébaux می‌گوید در حالی که چنین کاهش‌هایی در سطح آب هر سال اتفاق نمی‌افتد، کم و بیش منظم است، “و در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی کمی بیشتر است.”

به همین دلیل است که بخش ما روی انعطاف پذیری این آبراه ها کار می کند: ما بخش ها یا بخش های عمیق تری را با سایه بیشتر از پوشش گیاهی اطراف فراهم می کنیم، جایی که ماهی ها می توانند در طول موج گرما پنهان شوند.

محدودیت های آب بر عرضه آشامیدنی تاثیری نخواهد داشت

در این بین، Vivaqua برای احتیاط از Meuse آب کمتری می گیرد.

سار واندرپلاتسن، سخنگوی این سازمان گفت: «چند روزی است که به ما اجازه داده شده است که آب کمتری از میوس استخراج کنیم تا به آب آشامیدنی تبدیل شود: به جای 240000 مترمکعب در روز، اکنون فقط می توانیم 120000 مترمکعب در روز از رودخانه برداشت کنیم. .

اما این محدودیت هیچ تاثیری بر استخراج آب آشامیدنی ندارد، زیرا ما فقط 90000 متر مکعب در روز از رودخانه برداشت می کنیم.

Vivaqua بقیه آب مورد نیاز خود را برای بروکسل از 26 سایت آب زیرزمینی تامین می کند، جایی که ذخایر به طور کامل و در سطح خوبی پس از تابستان مرطوب و زمستان بارانی سال گذشته تکمیل شده است.

Vanderplaetsen توضیح داد: «تقریباً تمام سایت‌ها در والونیا هستند که بزرگترین آنها در Modave است.

«تنها 1 درصد از آب آشامیدنی بروکسل در واقع از منطقه تأمین می‌شود، از ذخایر آب‌های زیرزمینی زیر بوآ د لا کامبره و جنگل سونیان. بنابراین دلیلی برای وحشت یا نگرانی وجود ندارد، اما در میان مدت ما به دنبال منابع آب جایگزین هستیم.

بلژیک در حال حاضر دوره ای با بارندگی بسیار کم را تجربه می کند. شاخص خشکسالی موسسه سلطنتی هواشناسی (RMI) نشان می دهد که کشور “هنوز در یک سناریوی خشک قرار دارد، روندی که تا 10 روز آینده ادامه خواهد داشت.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *