طرح گردشی جدید بروکسل: دیگر ترافیک ترانزیت مرکز شهر وجود ندارد

به گزارش RTBF، یک طرح گردشی جدید برای شهر بروکسل، ترافیک عبوری از مرکز شهر را از روز سه شنبه حذف می کند.

هدف برنامه حرکت خوب حرکت، ایجاد یک منطقه آرام تر در اطراف پنج ضلعی با فضای بیشتر برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و حمل و نقل عمومی است. امیدوار است بتواند زندگی را در شهری که دارای برخی از بدترین ترافیک خودرو در اروپا است، بهبود بخشد. بروکسل تاج بدترین ترافیک جهان را در سال 2013 از آن خود کرد.

حجم انبوه خودروها در پایتخت، مکان‌های تاریخی مانند کلیساهای جامع را سیاه‌پوش کرده و در نتیجه سطوح بالای آلودگی هوا، منجر به پیامدهای منفی بهداشتی برای ساکنان شده است. این امر مقامات محلی را بر آن داشت تا طرح تحرک را ایجاد کنند.

مرکزی به Good Move یک طرح ترافیک جدید است که در 16 اوت به اجرا درآمد. مهمانداران راهنمایی و رانندگی برای کمک به رانندگان برای هدایت سیستم جدید در دسترس بودند. طرح جدید ترافیک ترانزیت را در مناطق شلوغ و مسکونی مرکز شهر کاهش می دهد و در عین حال فضای بیشتری را به روش های جایگزین حمل و نقل می دهد.

Good Move شامل تغییراتی است که توسط شهرداری‌های شهر انجام می‌شود که همگی در جهت تسهیل ترافیک و بهبود ایمنی و کاهش آلودگی هوا هستند. انتظار می رود بیش از 10 سال طول بکشد تا همه تغییرات در کل بروکسل اعمال شوند.

حذف کردن ترانزیت ترافیک

گذرگاه عابر پیاده در منطقه پنج ضلعی یکی از نقاط تمرکز طرح است. در حالی که خودروها همچنان مجاز به رانندگی در خارج از منطقه جدید عابر پیاده خواهند بود، عبور از ترافیک بسیار دشوارتر خواهد بود.

اگر مرکز مقصد باشد، سفر با خودرو امکان‌پذیر است، اما در غیر این صورت ترافیک از طریق حلقه‌های ترافیکی، جاده‌های یک طرفه و فیلترینگ به‌طور سیستماتیک به سمت رینگ داخلی هدایت می‌شود.

سفر دوچرخه سواران با ایجاد یک مسیر دوچرخه سواری بین Rue Van Artevelde و Rue de Laeken بهبود می یابد.

بروکسل همچنین از Good Move برای مقابله با 12 “منطقه متمرکز تصادف” در منطقه پنج ضلعی استفاده می کند، جایی که عابران پیاده و دوچرخه سواران در معرض خطر بیشتری برای درگیر شدن در تصادفات جاده ای هستند.

عکس: © Belga/James Arthur Gekiere

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *