محاکمه حملات پاریس: “نگرش صلاح عبدالسلام تغییر کرده است”

این حکم عصر چهارشنبه در دادگاه حملات پاریس صادر شد. پنج متهم با وجود مجرمیت آزاد خواهند شد. صلاح عبدالسلام یک حبس ابد غیرقابل کاهش دریافت می کند.

این وکیل بلژیکی که چندین بار در دادگاه حملات پاریس شرکت کرده است، معتقد است که “حقیقت قضایی تا حدی مشخص شده است.” حتی اگر “هنوز مناطق خاکستری وجود داشته باشد.” نقش اسامه عطار که فعلاً مرده است، اما هنوز سؤالات بی پاسخ زیادی پیرامون شخصیت او وجود دارد.

گیوم لیز این واقعیت را تأیید می کند که قربانیان شنیده شده اند. او گفت: “آنها توانستند خود را بیان کنند و این مهمترین چیز است، به ویژه در چنین محاکمه طولانی (یادداشت سردبیر: 10 ماه).

سخنان صلاح عبدالسلام “تکامل یافته است”

صلاح عبدالسلام، متهم اصلی این دادگاه تاریخی، در کانون توجهات قرار داشت. وکیل دادگستری می گوید: «این ده ماه برای دولت اسلامی تبلیغی نبوده است. از اولین سخنرانی خود که در آن خود را یک مبارز سرسخت دولت اسلامی معرفی کرد، کم کم دیدیم که شروع به ابراز پشیمانی کرد. که این یک پیشرفت قابل توجه است.”

در 10 اکتبر دادگاه مربوط به حملات 22 مارس 2016 در بروکسل افتتاح می شود و صلاح عبدالسلام نیز باید پاسخگو باشد. گیوم لیس قبل از بازگشت به سازمان حملات پاریس. این دادگاه بسیار خوب سازماندهی شده بود. مناظره‌ها به شیوه‌ای آرام و در شرایطی به دور از سادگی انجام شد. برای اکتبر آینده در بروکسل درس بگیرید.»

با این حال، به گفته وکیل انجمن قربانیان V-Europe، کار برای انجام دادن وجود دارد. از نظر او، انتخاب سازماندهی این محاکمه گسترده افراد که ماهها در «Justitia»، تأسیس جدید عدالت در ساختمانهای مقر سابق ناتو در هارن به طول انجامد، عاقلانه ترین انتخاب نبود.

ما با تصمیم به انجام این کار در Justitia، جایی که شرایط کاملاً ابتدایی است، کار خود را پیچیده کردیم. ما یک پادگان نظامی سابق را گرفتیم که سعی کردیم آن را به مکان عدالت تبدیل کنیم، با محدودیت های امنیتی که گاهی اوقات با سازماندهی یک سازمان همخوانی ندارد. محاکمه»، نشان می دهد وکیلی که اخیراً در یک محاکمه آزمایشی در این ساختمان شرکت کرده است. “ما نمی توانیم چیزی به اتاق ها ببریم، نه آب، نه سیب، نه دارو. مشکلات لجستیکی وجود دارد که گاهی اوقات بی اهمیت به نظر می رسد، اما بیش از 10 ماه می تواند مهم باشد. شما باید استقبال نسبتاً گرمی داشته باشید. شایسته است تا مردم فقط روی محاکمه تمرکز می کنند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *