مردان تحویل دهنده قلابی از زن در خانه اش در Schaerbeek سرقت می کنند

بروز گزارش می دهد که دو تحویل دهنده بسته جعلی هفته گذشته زنی را در خانه اش در Schaerbeek سرقت کردند. تحویل‌دهنده‌های تقلبی پس از ورود به خانه این زن، او را قبل از فرار با گاوصندوق در یکی از اتاق‌ها حبس کردند. ویدئویی از این جنایت که توسط دوربین مداربسته در خانه این زن ضبط شده بود، پس از آن در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

این وقایع صبح روز دوشنبه هفته گذشته حوالی ساعت 11:15 رخ داد. دو مرد با پوشش پیک یو پی اس که کلاه و ماسک به چهره داشتند، زنگ خانه قربانی را به صدا درآوردند و وقتی در را باز کرد او را با سلاح گرم تهدید کردند.

هنگامی که عاملان در داخل بودند، خواستار دسترسی به گاوصندوق شدند و پس از آن قربانی را در اتاقی حبس کردند و متواری شدند. سپس مقتول توانست پلیس را در جریان بگذارد. سپس ماموران از جمله کارشناسان پزشکی قانونی در محل حاضر شدند. به گفته دادستانی عمومی بروکسل، علاوه بر تصاویر ضبط شده توسط دوربین امنیتی خود زن، تصاویر دوربین های نظارتی از منطقه نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته پلیس محلی منطقه شمال بروکسل، این روش سرقت جدید نیست. یکی از سخنگویان گفت: «اینها به عنوان تحویل‌دهنده بسته‌های جعلی ظاهر شده‌اند، اما عاملان قبلاً به عنوان کارمندان شرکت‌های مخابراتی یا شرکت‌های برق، پستچی یا کارمند بانک و حتی به عنوان افسر پلیس ظاهر شده‌اند.

او می گوید: “با پوشیدن یونیفرم سعی می کنند اعتماد قربانی را جلب کنند. اغلب به افراد مسن که تنها زندگی می کنند ضربه می زنند. به همین دلیل توصیه می کنیم همیشه شناسنامه تحویل دهنده، پلیس، پستچی یا مامور را بخواهید. کارمند دیگری که خود را به این شکل معرفی می کند.”

“به کسی اجازه ندهید، مگر اینکه قرار ملاقاتی داشته باشید، یا شرکت پیک به شما اطلاع داده باشد که بسته ای تحویل داده می شود. اگر شک دارید، با شرکتی که به اصطلاح کارمندش به شما مراجعه می کند، تماس بگیرید. و بهتر است پولی پرداخت نکنید. هزینه پست یا گمرک از طریق پایانه بانکی که درب ورودی به شما ارائه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *