منبع دولتی اوکراین هیچ تضمینی وجود ندارد که لهبیب وزیر امور خارجه بتواند از کیف بازدید کند

یک منبع آگاه در دولت اوکراین به VRT News گفت که مسائل بین حاجه لهبیب، وزیر امور خارجه تازه منصوب شده و اوکراین هنوز حل نشده است. در ژوئیه سال گذشته، خانم لهبیب به عنوان روزنامه نگار به شبه جزیره کریمه، منطقه ای از اوکراین که از سال 2014 توسط روسیه اشغال شده است، سفر کرد. او از طریق روسیه به کریمه رفت، که طبق قوانین اوکراین غیرقانونی است. این می تواند به این معنی باشد که خانم لهبیب از ورود به اوکراین منع می شود.

در نامه ای که به اتاق خبر ما ارسال شده است، یک منبع دولتی اوکراین می نویسد: «موضع اوکراین تغییر نکرده است. وزیر امور خارجه کشورمان هیچ تضمینی مبنی بر امکان سفر به کیف در این مرحله نداد. ما همچنان انتظار داریم طرف بلژیکی توضیحاتی در مورد سفر کریمه ارائه دهد که هنوز ارائه نشده است.

این با ادعای آقای ون کوئیکنبورن در یک مصاحبه تلویزیونی یکشنبه گذشته (31 ژوئیه) مبنی بر اینکه اوکراین و بلژیک در یک صفحه قرار دارند، در تضاد است. وی همچنین گفت که پاسخ کتبی وزیر امور خارجه اوکراین شاهدی است بر اینکه اوکراین خانم لهبیب را به عنوان “معامل” برای ارتباط با دولت بلژیک می داند.

با این حال، به نظر می رسد که موضوع چیزی جز حل و فصل شده است. با این وجود، دولت اوکراین مطمئناً درها را برای مذاکره با وزیر خارجه بلژیک باز می گذارد. با این حال، همچنان به پرسش درباره انعام کریمه خانم لهبیب ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *