نرخ زاد و ولد در بلژیک پس از سقوط همه گیر دوباره در حال افزایش است، اما نه در بروکسل

بر اساس گزارش اداره آمار بلژیک Statbel، پس از کاهش در طول همه گیری ویروس کرونا، نرخ تولد در بلژیک به طور کلی دوباره در حال افزایش است.

اما در حالی که هم فلاندر و هم والونیا شاهد بهبودی در تعداد تولدها در سال 2021 بودند، این میزان در بروکسل (-1٪) نسبت به سال 2020 کمی پایین‌تر است.

نرخ کلی زاد و ولد در این کشور در سال 2021 در مقایسه با سال 2020، 3.7 درصد افزایش داشت. اما در حالی که بروکسل معمولاً نسبت به دو منطقه دیگر نرخ تولد بالاتری داشته است، پس از کووید چنین نبوده است.

مرکز D’Epidémiologie Périnatale (CEP) در گزارش سال 2020 خود اشاره کرد که زاد و ولد در منطقه پایتخت در حال حاضر با کاهش 9.8 درصدی در تعداد تولدها بین سال‌های 2012 تا 2020 رو به کاهش بوده است.

و در حالی که بسیاری از مردم حدس می زدند که قرنطینه ها باعث رونق نوزاد پس از کووید می شود، این اتفاق نیفتاده است.

زایشگاه بیمارستان سن پیر 3110 تولد در سال 2019 و 2634 تولد در سال 2021 ثبت کرد.

Bénédicte Goubau، رئیس مرکز Saint- «بی‌ثباتی که بسیاری از خانواده‌های بروکسلی تجربه می‌کنند، مشکلات در یافتن محل اقامت، تحصیل کودکان، وضعیت شکننده‌ای که بسیاری از خانواده‌ها در آن قرار دارند، همه این‌ها باعث نمی‌شود که مردم بخواهند بچه‌دار شوند». بخش زایمان پیر به RTBF گفت.

همه‌گیری در سال 2020 و بحران انرژی فعلی اوضاع را بهتر نکرده است. برعکس، خانواده‌هایی که تاکنون با آن کنار آمده‌اند نیز در شرایط ناامنی قرار می‌گیرند.»

طبق گزارش CEP، علاوه بر کاهش نرخ زاد و ولد در بروکسل، میانگین سنی زنانی که در بروکسل زایمان می کنند از 30.9 به 32.1 سال بین سال های 2011 تا 2019 افزایش یافته است.

این میانگین بالاتر از جاهای دیگر است، همانطور که نسبت تازه مادران 40 ساله (7.2٪ در بروکسل در مقایسه با 3.7٪ در مناطق دیگر).

متخصصان به طور جداگانه مشاهده می کنند که سلامت مادران در بروکسل به طور فزاینده ای نگران کننده است، زیرا بسیاری از آنها اضافه وزن دارند، دیابت دارند یا از فشار خون بالا رنج می برند.

در منطقه بروکسل، 40 درصد از مادران باردار در حال حاضر اضافه وزن یا حتی چاق هستند و از هر 6 نفر یک نفر از دیابت رنج می برد.

گوباو افزود: «بخش قابل توجهی از بیماران ما از بیماری‌های مزمن مانند فشار خون، دیابت و چاقی رنج می‌برند و اغلب کمتر می‌توانند سلامت خود را پیگیری کنند، زیرا اولویت‌های آنها جای دیگری است.»

متأسفانه، ما می دانیم که این روی فرزندان متولد نشده و زندگی آینده آنها تأثیر خواهد گذاشت. این یک یافته نگران کننده در بروکسل است، جایی که 40 درصد از کودکان در معرض خطر فقر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *