هجوم مردم بلژیک به واکسن آبله میمون لیل “روز باز”

در فرانسه واکسینه شدن در برابر آبله میمون بسیار آسان است تا اینجا در بلژیک. تعدادی از بلژیکی‌ها قبلاً در لیل به بیماری آبله میمون مبتلا شده‌اند. این شهر فرانسه تنها حدود 20 کیلومتر با مرز، کمی بیش از 100 کیلومتر با بروکسل و تنها حدود 70 کیلومتر با گنت فاصله دارد.

ایده «روز باز» از آنجا به وجود آمد که ساعات کاری موجود در مرکز واکسیناسیون بسیار محدود بود و صف‌های بیرون از مرکز بیش از حد طولانی بود. مقامات شهری در لیل معتقد بودند که زمان آن رسیده است که یک دنده را بالا ببرند.

انتظار می رود تعداد زیادی بلژیکی در مرکز واکسیناسیون لیل حضور داشته باشند. در چند روز گذشته به ده ها بلژیکی واکسن آبله میمون در لیل داده شده است. آنها به آنجا می روند زیرا اینجا در بلژیک فقط گروه محدودی از مردم می توانند علیه آبله میمون واکسینه شوند. در فرانسه، جایی که دوزهای بیشتری از واکسن آبله میمون در دسترس است، واکسیناسیون پیشگیرانه برای گروه بسیار گسترده‌تری در دسترس است.

تا زمانی که سفارش 30000 دوز واکسن آبله میمون در ماه اکتبر به اینجا برسد، بلژیک باید با موجودی تنها 3040 دوز از پس آن بربیاید. این بدان معنی است که برخلاف فرانسه، همه کسانی که می خواهند به طور پیشگیرانه علیه آبله میمون واکسینه شوند، نمی توانند این واکسن را دریافت کنند. علاوه بر این، بلژیک در حال حاضر تنها یک دوز از واکسن را برای هر بیمار تجویز می کند، در حالی که برخی از کشورها دو دوز از واکسن را تجویز می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *