هیدرولوژیست می گوید اگر تا شهریور خشک بماند وضعیت بدتر از سال 76 خواهد بود

اینکه بگوییم این تابستان گرم و خشک بوده است، چیزی کم گفته است. دمای هوا در موارد متعدد به بالای 30 درجه سانتیگراد رسیده است و بسیاری از ما برای چندین هفته بارندگی قابل توجهی را ندیده ایم.

پروفسور ویلم در مصاحبه ای با شبکه خبری VRT در برنامه امور جاری “ترزاکه” گفت: “ما در حال تجربه خشکسالی هستیم که شدت آن به خشکسالی سال 1976 نزدیک است. اگر به پیش بینی ها نگاه کنیم، مانند سال 1976 پیش می رود. اگر تا سپتامبر خشک بماند، ممکن است کمی شدیدتر باشد.

این واقعیت که در حال حاضر بیشتر با دوره های خشکسالی مواجه هستیم به دلیل تغییرات آب و هوایی است.

پروفسور ویلمز گفت: “در هر صورت این اتفاق در آینده بیشتر خواهد شد و احتمالاً حتی شدیدتر از اکنون خواهد بود. ما باید از خود در برابر این نوع پدیده محافظت کنیم.”

اما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟ پروفسور ویلمز می‌گوید که راه‌های متعددی برای انجام این کار وجود دارد. اول از همه، با جایگزین کردن سطوح بتنی با موادی که اجازه نفوذ آب باران به زمین را در شهرها و شهرها می‌دهند. راه دیگر صرفه جویی در آب، استفاده از فاضلاب به جای آب اصلی برای فرآیندهای صنعتی و نصب مخازن بیشتر آب باران است که می تواند به کاهش مصرف آب در فلاندر به نصف کمک کند.

پروفسور ویلمز در مورد طرح اقدام ضد خشکسالی موسوم به “معامله آبی” وزیر محیط زیست فلاندرز زوهال دمیر (ملی گرا) گفت: “ما در حال حاضر کاری انجام می دهیم، اما نیاز به ارتقاء سطح داریم”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *