آیا راکون ها به بروکسل نفوذ کرده اند؟ | بولتن

در آغاز ماه دسامبر، یکی از ساکنان ولووه سن پیر متوجه شد که دانخوری پرنده اش شکسته و خالی شده است. با تعجب که چه کسی می تواند مسئول چنین عملی باشد، یک دوربین راه اندازی کرد. به گزارش RTBF، معلوم شد که عامل این جنایت کسی نیست جز یک راکون.

حال سوال این است که آیا این دزدان کوچک قصد دارند به شهر حمله کنند؟ پاسخ به احتمال زیاد خیر است، اما همچنان باید مراقب موجودات کوچک بود.

در نگاه اول، راکون نسبتاً زیبا به نظر می رسد. با این حال، این ماسک صورت سیاه، دست‌های به‌نظر انسان و دم بوته‌ای راه راه، همه داستان را نشان نمی‌دهند. این گونه در واقع حامل انواع مختلفی از باکتری ها و بیماری های قابل انتقال به انسان است.

در اصل، این گونه مهاجم از آمریکای شمالی می آید. در طول دهه 1930 به اروپا منتقل شد و سپس تعداد آن در آلمان و لوکزامبورگ افزایش یافت. اکنون اعتقاد بر این است که ده ها هزار نفر در منطقه والون وجود دارند.

مشکلی که این امر ایجاد می کند یک اکوسیستم نامتعادل است. شکارچیانی که جمعیت آمریکای شمالی را دور نگه می دارند، مانند مارها، جغدها و شاهین ها به اندازه کافی در بلژیک وجود ندارند. در نتیجه، تعداد زیادی از راکون‌ها به محصولات کشاورزی و تغذیه پرندگان کمک می‌کنند و پرندگان را از جمله مزاحمت‌های دیگر می‌کشند. با این حال، خوشبختانه، آنها تا حد زیادی در خارج از بروکسل باقی مانده اند… تا کنون.

در ماه جولای، یک جوان بالغ در جنگل سونیان اسیر شد. در مورد تصویری که در Woluwe در دوربین گرفته شد، محیط زیست بروکسل به یک شرکت فلاندری وظیفه ثبت آن را داد. ایده اولیه این بود که آن را قرنطینه کنیم و سپس آن را به باغ وحش تحویل دهیم. با این حال، همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت زیرا راکون هرگز به صحنه جنایت بازنگشت.

به گفته یک کارشناس، این امر دو دلیل داشت: «یا به دلیل کنار گذاشتن پرنده‌خور توسط ساکنان به جنگل فرار کرد، یا مرد. مهم است که به یاد داشته باشید که این حیوانات وحشی مدت زیادی در شهر زنده نمی‌مانند، جایی که قربانی ترافیک می‌شوند.»

با این حال، اگر می‌خواهید غذای زمستانی پرندگان را در باغ خود تضمین کنید، بهتر است فیدر خود را دور از دسترس راکون قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *