اوه بله همینطور است! پانتومیم در بروکسل وضعیت بدی دارد

اگر اجرای Sinbad the Sailor توسط کلوپ کمدی انگلیسی قابل قبول باشد، پانتومیم در بروکسل قوی پیش می رود.

سندباد ملوان اولین اجرای تئاتر با ظرفیت کامل باشگاه کمدی پس از همه گیری همه گیر، تقریباً یک سال طول کشید تا بنویسد، تمرین کند و روی صحنه آورد. پانتوی به دست آمده به سنت های این ژانر خانواده پسند اما خرابکارانه وفادار است، البته با توجه به محیط بلژیکی آن.

همه عناصر ضروری پانتو در اینجا هستند: زن، بدجنس و همراهان بداخلاقش، شماره های آهنگ و رقص، بووها، تشویق ها، و جوک های بسیار بد.

سندباد (با بازی کت هاول) و مام بابزش (کریس جونز) یک خیاط فروشی در Knokke-le-Souk اداره می کنند که در آنجا شلوارهای گشاد با قیمت رقابتی و البته ایستا خطرناک عرضه می کنند. سندباد و بهترین دوستش علی (هانا باربوسا) که احتمالاً بدترین آرایشگر جهان است، زندگی بی دغدغه ای را در کنار دوستان خود و انجام کارهای کمتر انجام می دهند. تنها مگس در مرهوم عشق بی پایان سندباد به دختر اسرارآمیز اینستاگرامی است که در سوک و بیرون می رود و او را زبان زد و سرخ شده رها می کند. او کسی نیست جز پرنسس لادیدا (گربه هریس) که از محدودیت های زندگی در قصر می گریزد تا «اصالت» در کوچه پس کوچه های بازار پیدا کند.

بدی مصطفی با بازی جف ممدانی با ذوق، نقشه می کشد تا پدر و مادرش سلطان و سلطانه (بله، سلطان بران) را به دریا بفرستد و آنها را به دست سندباد ملوان بدنام به قتل برساند. اما – درست حدس زدید – دژخیمان بدبخت او سندباد خیاط را به اشتباه استخدام می کنند و سردرگمی و آشفتگی به وجود می آید.

کارگردانی هانا رایلی داستان را با سرعتی سرسام‌آور همراه می‌کند، با تغییرات زیادی در صحنه و آهنگ‌هایی که توجه همه به جز جوان‌ترین مخاطبان را به خود جلب می‌کند. در سنت زیبای پانتو، نوازش با ارجاعات و کنایه های سیاسی پراکنده است، که با آنها معاشقه می کنند، اما تقریباً در سمت راست ادب باقی می مانند.

طراحی صحنه سندباد با پس‌زمینه‌های کارتونی که صحنه‌های سوق، قصر، کشتی و جزیره‌ی غرق‌شده‌ی کشتی را به تصویر می‌کشد، روشن و سرگرم‌کننده است و لباس‌ها یک شورش رنگی کالیدوسکوپیک هستند.

مجریان بزرگسال نقش‌های خود را با ذوق بازی می‌کنند، به‌ویژه دیم بابس و مصطفی در هر فرصتی صحنه‌های شادی را دزدی می‌کنند. کریستینا کردوم به عنوان راوی شهرزاده مخاطب را به روز می کند و به داستان کمک می کند. نوازندگان جوانی که نقش دزدهای چای چهار قسمتی هارمونی را بازی می کنند و گروه کر انرژی و صدای عالی را به نقش های خود می بخشند.

آنچه در مورد این اثر بسیار تاثیرگذار است، دسترسی آن به پانتومیم برای مخاطبان بین‌المللی خود، از کشورهای مختلف و سنت‌های فرهنگی است. تعدادی از بازیگران که برای اولین بار پانتومیم می‌کنند، سنت بسیار بریتانیایی را با شکوه دنبال می‌کنند. این تاییدی است که ترکیب پانتو از لباس‌های فوق‌العاده، طنز و حماقت محض حکایتی است برای آسمان خاکستری هر کجا که روی صحنه می‌رود.

تولید بعدی ECC: رئیس همه چیز: یک مسخره اداری اثر لارس فون تریر به کارگردانی آنا هولمن در ماه آوریل در The Warehouse در Schaerbeek روی صحنه می رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *