اوکراین به لهبیب وزیر امور خارجه گفت: “هیچ اعتمادی نقض نشده است”

حاج لهبیب تنها دو هفته است که وزیر امور خارجه است و در آب های بسیار متلاطم به سر می برد. سفری که او سال گذشته به عنوان روزنامه نگار به کریمه تحت اشغال روسیه انجام داد، او را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار داد.

او از طریق مسکو به کریمه سفر کرد و هزینه سفر او توسط برگزارکنندگان یک جشنواره فرهنگی محلی، که با دختر رئیس جمهور پوتین نیز ارتباط دارد، پرداخت شد. این رهبر گروه ملی گرای فلاندری در پارلمان فدرال پیتر دی روور بود که اولین بار این موضوع را مطرح کرد.

چهارشنبه گذشته، خانم لهبیب در نامه ای به دولت اوکراین حمایت خود را از اوکراین اعلام کرد.

خانم ون کوئیکن‌بورن در اوایل روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تجاری VTM گفت: «در 29 ژوئیه – پریروز – پاسخی از سوی همکارش، آقای کولبا دریافت شد که در آن صراحتاً اعلام کرد که برای لحظه‌ای شک ندارد که کشور ما و خود خانم لهبیب از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند.

آقای ون کوئیکنبورن در حال حاضر به جای نخست وزیر فدرال الکساندر دی کرو (لیبرال فلاندری) که در تعطیلات در ایالات متحده به سر می برد، ایستاده است.

در همین حال، ون کوئیکن‌بورن به VRT NWS گفته است که این نامه توسط وزیر خارجه اوکراین، دیمیترو کولبا، ارسال و امضا شده است. آقای ون کوئیکنبورن نتیجه می گیرد که هیچ مشکلی بین بلژیک و اوکراین وجود ندارد. هیچ نقض اعتمادی وجود ندارد. از رد و بدل شدن نامه ها کاملاً مشخص است که اوکراین و بلژیک در یک صفحه قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *