بولتن در 60: قدیمی ترین نشریه انگلیسی زبان کشور شش دهه گزارش در مورد بلژیک را جشن می گیرد.

امروز، شصتمین سالگرد تولد بولتن، یکی از قدیمی ترین نشریات انگلیسی زبان اروپا را جشن می گیریم. The Bulletin که در زیرزمین Uccle متولد شد، ثابت کرده است که یک برند ماندگار است.

داستان این که چگونه یک زن و ماشین تایپش در سال 1962 یک خبرنامه هشت صفحه ای برای جامعه انگلیسی زبان بروکسل راه اندازی کردند، مدت هاست که یک افسانه بوده است. با سپری شدن هر سالگرد تاریخی، یک نسخه ویژه از این مجله به قدردانی از مونیک آکروید و کسب و کار انتشاراتی خانوادگی که او تأسیس کرد، پرداخته است. انتشارات آکروید در اوج خود 30 کارمند تمام وقت و مجموعه ای از نویسندگان و عکاسان آزاد را استخدام می کرد. نام‌نویسی مشارکت‌کنندگان در طول سال‌ها از روزنامه‌نگاران و تأثیرگذاران بروکسل چه کسی است.

در حال آمدن دایره کامل

زمانی که در سال 2005 به بولتن پیوستم، مجله هنوز یک موضوع خانوادگی بود که در آن کارکنان اغلب سگ ها و فرزندانشان را به دفتر می آوردند. ترکیبی از شخصیت‌های قوی فضایی سرزنده را تضمین می‌کرد، و همیشه این احساس از جایگاه بولتن در قلب جامعه بین‌المللی وجود داشت.

در حالی که مهمانی‌های رسمی The Bulletin افسانه‌ای شدند، ما همچنین دوست داشتیم برای جشنی در دفتر دور هم جمع شویم، چه برای کریسمس، یک تعطیلات ملی مانند روز سنت پاتریک، یا یک کارمند که 20 سال خدمت برای The Bulletin دارد.

از خانه شهری بزرگ و وسیع ما در شاوسی دو واترلو اوکل، از اینکه در حومه شهر گیر کرده ایم غر می زنیم. به ناچار، زمانی که ما به یک شهرک صنعتی در Groot-Bijgarden به دنبال خرید آکروید توسط غول انتشارات فلاندری Corelio (مدیا هویس کنونی) در سال 2007، به یک شهرک صنعتی در Groot-Bijgarden نقل مکان کردیم، به ناچار این مکان مورد تاسف قرار گرفت.

این حرکت باعث شد تا این شرکت یک بازنگری فنی طولانی مدت داشته باشد، و همچنین منجر به تمرین‌های متعددی برای تغییر نام تجاری شد. برای سال‌ها، عناوین سرمقاله انتشارات Ackroyd – تا کنون شامل Newcomer، Best of Belgium، Expat Directory و Business Guide – توسط انتشارات قراردادی مانند Flanders Today، Wallonia&Brussels (WaB) و Expat Time تقویت شده‌اند.

از برخی جهات، بازگشت بعدی به مالکیت مستقل در آغاز سال 2022 باعث می شود تا بولتن به دور کامل برسد. در حالی که مونیک آکروید در راه اندازی هفته نامه خبری خود دید خلاقانه ای داشت، انگیزه و جاه طلبی قابل توجهی برای موفقیت آن نشان داد. به قول خودش «من داشته است تا بولتن کار کند.»

بولتن در 30

نوشتن فصل بعد

ورق زدن شماره های قبلی در آرشیو گسترده بولتن هم جذاب و هم ترسناک است. عکس های مونیک که برای یک مهمانی لباس پوشیده، در کنار توتس، اسطوره جاز بلژیکی و سیاستمداران و سران دولت، از تد هیث گرفته تا جیمی کارتر و خانواده سلطنتی بلژیک، گواهی بر شهرت بولتن و اعتماد بنیانگذار و جذابیت آن است.

در دوران اوج خود، خواندن آن برای بین‌المللی‌ها در بلژیک، چه تازه‌وارد، چه زندانیان مادام العمر و چه توریست، ضروری بود. پشتوانه گزارش بولتن همیشه قدردانی عمیق از فرهنگ و تاریخ بلژیک، دیدگاه بی طرفانه از سیاست اغلب پیچیده آن، و عدم احترام سالم به سنت های بلژیک بوده است.

یکی دیگر از موضوعات مشترک، ماموریت ما برای کمک به خارجی ها در بلژیک برای درک و قدردانی از کشور میزبانشان بوده است – در حالی که صدای خود را به عنوان بخش با نفوذ فزاینده ای از مردم، به ویژه در بروکسل، به کار می گیریم.

چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم، زنده نگه داشتن این ماموریت و در عین حال حفظ یک سرویس قابل دسترس برای خوانندگان است. با وجود محدودیت‌ها، من مصمم هستم که صدای جامعه بین‌المللی بلژیک همچنان شنیده شود. این کشور شایسته نمایندگی است، و باید به رسمیت شناخته شود که ساکنان غیربلژیکی سهم معتبری در زندگی فرهنگی و سیاسی در اینجا دارند.

به همین دلیل است که بولتن همچنان به حمایت خوانندگان نیاز دارد. ما می خواهیم در مورد تجربیات شما از ادغام و نظرات شما در مورد مسائل محلی که برای شما مهم است بشنویم. این می تواند در مورد طرح حرکت خوب بروکسل یا کمپین های حقوق رای باشد. خاطرات شما از بولتن در این سال ها چیست؟ آیا شما در مقاله ای نوشتید یا نقشی داشتید یا شاید نامه ای برای ما ارسال کردید؟ می توانید به ما ایمیل بزنید [email protected]

ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم و با هم فصل جدیدی در تاریخ طولانی و پرحادثه بولتن ایجاد می کنیم!

عکس ها: (تصویر اصلی) جلد 30 سالگی بولتن 1992; دومین خبرنامه بولتن در سال 1962; تصویرگری توسط Myriam Deru برای 30 سالگی The Bulletin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *