حمله به کاپیتول: کمیسیون دستکاری “بی شرمانه” ترامپ را محکوم می کند

در جریان پنجمین جلسه استماع علنی، 9 مقام منتخب – هفت دموکرات و دو جمهوری خواه که توسط حزبشان انکار شده بود – به تشریح فشارهای وارده از سوی آقای ترامپ بر وزارتخانه برای اعلام رسمی تقلب در انتخابات پرداخته و به همین دلیل در حال راه اندازی است. دعاوی فدرال به موازات آنهایی که توسط وکلای رئیس جمهور راه اندازی شده است.

بنی تامپسون، رئیس کمیسیون خاطرنشان کرد: «دونالد ترامپ فقط نمی‌خواست وزارت دادگستری تحقیق کند، او می‌خواست وزارت دادگستری به او کمک کند تا دروغ‌هایش را مشروعیت بخشد و بی‌اساس اعلام کند که در انتخابات تقلب شده است».

مقامات منتخب در روزهای قبل از 6 ژانویه 2021، زمانی که رئیس جمهور شکست خورده در تلاش برای نصب یکی از نزدیکان خود در راس این نهاد، با شورش داخلی مواجه شده بود، دوباره به تنش های درون وزارتخانه بازگشتند.

تامپسون افزود: “این یک تلاش وقیحانه برای استفاده از وزارت دادگستری برای پیشبرد منافع سیاسی شخصی رئیس جمهور بود.”

جفری روزن، سرپرست دادگستری کل سابق، گفت که تحت فشار شدید آقای ترامپ قرار گرفته است که تقریباً هر روز بین 31 دسامبر تا 3 ژانویه با او تماس می گرفت.

آقای روزن گفت: “در یک مقطع، او پیشنهاد داد که یک دادستان ویژه مسئول تقلب در انتخابات تعیین شود. او در چندین نوبت از من خواست تا با وکیل شخصی او (رودی) جولیانی ملاقات کنم.”

ریچارد دونوگهو، معاون سابق وزیر، شهادت داد که بارها به رئیس جمهور سابق ایالات متحده گفته است که ادعاهای وی در مورد تقلب در رأی دهندگان بی اساس است.

آقای ترامپ به سادگی تکرار کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. آقای دونوگهو بر اساس یادداشت‌های خود در گفتگوی تلفنی با ترامپ و رئیس‌جمهور سابق گفت: «رئیس‌جمهور گفت: فقط بگویید در انتخابات تقلب شد و بقیه را به دست من و جمهوری‌خواهان منتخب بسپارید.» وزیر جفری روزن

رئیس جمهور شکست خورده با مشاهده اینکه بالاترین مقامات وزارت عدلیه حاضر به خم شدن نیستند، سعی کرد یکی از نزدیکان خود را در راس این نهاد قرار دهد. جفری کلارک، یک کارمند دولتی متوسط ​​که نظریه های رئیس جمهور در مورد تقلب در انتخابات را پذیرفت، قرار بود یافته های وزارت را رد کند – که هیچ مدرکی دال بر تقلب پیدا نکرده بود که بتواند نتیجه رای گیری نوامبر را تغییر دهد.

“مزخرف”

جفری کلارک نیز قرار بود از طرف وزارتخانه مداخله کند تا از تایید نتیجه انتخابات در ایالت کلیدی جورجیا که جو بایدن تنها با 12000 رای پیش از آن پیروز شده بود، خودداری کند.

اما جفری روزن، ریچارد دونوگهو، استیون انگل، یکی از مقامات ارشد وزارتخانه، و پت سیپولون، وکیل کاخ سفید، در دیدار با دونالد ترامپ در 3 ژانویه تهدید به استعفا کردند و هشدار دادند که دادستان‌های ارشد فدرال را در سراسر کشور خواهند برد.

او گفت: “من اشاره کردم که جف کلارک مهارت لازم برای دادستان کل را ندارد. او هرگز در یک پرونده جنایی ادعایی نکرد. او هرگز در زندگی خود تحقیقات جنایی انجام نداد.”

کمیسیون تحقیق روز چهارشنبه اعلام کرد که دو جلسه دیگر در ماه جولای برگزار خواهد شد.

کنگره در 4 جولای به مدت دو هفته کار خود را قطع می کند.

یک منبع پارلمانی توضیح داد: «کمیسیون همچنان به دریافت شواهد جدیدی که برای تحقیقات مهم است، ادامه می دهد.

به ویژه، او می خواهد ساعت ها فیلم مستندساز الکس هولدر را تماشا کند که قبل و بعد از 6 ژانویه به آقای ترامپ و نزدیکانش دسترسی داشته است.

پس از یک سال تحقیق، کمیسیون می‌خواهد نتایج خود را قبل از پایان تابستان ارائه کند و دونالد ترامپ را در قلب “کودتای کودتا” قرار دهد که به حمله صدها نفر از حامیان وی به ساختمان کنگره در واشنگتن در ژانویه منجر شد. 6، 2021، در حالی که مقامات منتخب پیروزی جو بایدن را تأیید می کنند.

تصاویر هرج و مرج در داخل و اطراف کاپیتول جهان را فراگرفته بود و دموکراسی آمریکا را برای چند ساعت متزلزل کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *