در Binche، کلیسای قدیمی Récollets حفظ شده است: و اکنون، چه کنیم؟

کلیسای قدیمی Récollets در Binche، حداقل در چند هفته آینده تخریب نخواهد شد. همانطور که در ستون های خود نقل کردیم، وزیر میراث، والری دی بوئه، پس از آتش سوزی در ساختار ساختمان در 10 ژوئن، دستور تخریب صادر شده توسط شهر را به حالت تعلیق درآورد. وزیر به ویژه در نظر گرفت که استدلال فنی و اقتصادی ارائه شده توسط شهر برای توجیه تخریب یک ساختمان فهرست شده که پایداری آن در کوتاه مدت تهدید نمی شود کافی نیست و جایگزین های حفاظتی وجود دارد.

نظر شهر بینچ چیست؟ دومی نخواست واکنش تندی نشان دهد و یادآور شد که کار برای ایمن سازی ساختمان که شامل حذف عناصر ناپایدار مانند سنگ های قرنیز و آوارهای سازه ای است، ادامه دارد. شهر وقت صرف می کند تا دلایل تصمیم وزیر و پیشنهادات او برای ارائه فرصتی دوباره به رکولت ها را به تفصیل تجزیه و تحلیل کند. به عنوان یادآوری، والری دی بو ساخت یک سقف فلزی را پیشنهاد می کند که هزینه آن 300000 یورو تخمین زده می شود و 50/50 توسط شهرداری و منطقه والون تامین می شود. چه چیزی پایداری ساختمان را در درازمدت تضمین می کند و بازتابی را آغاز می کند تا امکان ایجاد ایجاد شود “یک پروژه پایدار که با جامعه همخوانی دارد.”

اما دشوار خواهد بود. از زمان فروش کلیسا توسط محله در سال 2013 پروژه هایی وجود داشته است. اولین خریدار می خواست در آنجا موزه ای ایجاد کند، اما به سرعت آن را کنار گذاشت. او این ساختمان را به پاسکال ولکه و شرکتش Unifacade فروخت که می خواستند تحت عنوان “Crucis” یک فضای فرهنگی و رویدادی چند منظوره ایجاد کنند. برخی از فعالیت‌ها (بار زودگذر در کارناوال، کنسرت‌ها…) انجام شد، اما به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم از شهر، پروژه متوقف شد. مالک پرونده را رها کرد، محل را رها کرد و ساختمان را برای فروش گذاشت و تا زمان آتش سوزی رها شد.

و حالا؟ آیا یک مروج نسبتاً جسور جلو خواهد آمد تا انگیزه جدیدی به ساختمانی که مسلماً فهرست شده است، اما برای 10 سال بی فایده بوده است، ببخشد؟ آیا می‌توانیم در ساختمانی که در بافت شهری احاطه شده است، پروژه تبدیلی پیدا کنیم که محله را ارضا کند؟ آیا شرایط امنیتی لازم برای پروژه ای که در یک تقاطع پر تردد واقع شده است را می توان برآورده کرد؟ مکانی که هر پروژه ای را که برای پذیرش افراد در نظر گرفته شده است، پیچیده می کند. و فکر کنید که شایعه اخیر Binchoise قبلاً یک پارکینگ روی آوارهای Récollets پیش بینی کرده بود …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *