دولت ها برای بررسی بحران انرژی تشکیل جلسه می دهند

دولت های مختلف بلژیک به هزینه های مارپیچ انرژی واکنش نشان می دهند. کمیته مشورتی در ابتدا برای حل تعارضات بین دولت‌های مختلف تشکیل شد، اما در طول همه‌گیری زمانی که تصمیمات سریع و قاطع مورد نیاز بود که دولت‌ها نمی‌توانستند جداگانه اتخاذ کنند، ماهیت خود را تغییر داد.

بحران انرژی با همه‌گیری متفاوت است و در صورت نیاز به اقدامات بیشتر، انتظار می‌رود دولت‌ها هر کدام در سطح خود تصمیم بگیرند.

رهبران بلژیک در مورد سقف قیمت انرژی بحث خواهند کرد، اما امید این است که در سطح اروپا بتوان با آن موافقت کرد. خرید انرژی توسط شرکت‌های فهرست‌شده انجام می‌شود و نه توسط کشورها جداگانه و دولت‌ها به سختی می‌توانند قیمتی را که کسب‌وکار حاضر به پرداخت برای انرژی است محدود کند.

برنامه هایی برای اعمال مالیات بر سود بیش از حد شرکت های انرژی در نتیجه بحران وجود دارد. سپس این وجوه می تواند به مصرف کنندگان بازگردانده شود.

دولت فدرال تمدید اقدامات موجود مانند کاهش مالیات بر ارزش افزوده گاز و برق و همچنین امکان دسترسی گروه های بیشتری به تعرفه اجتماعی پایین تر انرژی را در نظر خواهد گرفت.

پیشنهادهای دیگر شامل تعطیلات برای پرداخت وام مسکن و ارائه به مشاغلی که مشکل دارند توانایی به تعویق انداختن پرداخت های تامین اجتماعی را دارند.

تصمیمی در مورد تمدید عمر نیروگاه های هسته ای موجود بلژیک که برای تعطیلی برنامه ریزی شده است، امروز انتظار نمی رود. دولت در ماه آینده پیشنهادهایی را تدوین خواهد کرد.

مناطق بلژیک دارای قدرت های متعدد در زمینه های مرتبط با انرژی هستند، اما کمک های مالی بیشتر برای عایق کاری خانه یا نصب پنل های خورشیدی کمکی به بحران انرژی در این زمستان نخواهد کرد. عوارض فلاندری بر قبوض انرژی ممکن است حذف شود.

تحلیلگران سیاسی خاطرنشان می کنند که این گردهمایی نسبتاً دیر وقت برگزار می شود و این بسیار قابل بحث است که آیا جلسه امروز کاهش سریع هزینه های انرژی را به همراه خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *