رستوران‌های بروکسل برای نشان دادن هزینه‌های سرسام‌آور، از رستوران‌های «در تاریکی» پذیرایی می‌کنند

هشت رستوران بروکسل یک تجربه ناهار خوری “در تاریکی” را به مشتریان ارائه می دهند تا توجه را به هزینه های فزاینده انرژی و غذا جلب کنند که حیات بخش را به خطر می اندازد.

از 29 سپتامبر تا 2 اکتبر، رستوران های شرکت کننده تمام چراغ های خود را خاموش می کنند و غذاهایی را با نور شمع سرو می کنند که از اجاق یا اجاق آشپزخانه استفاده نمی کنند.

Pia Renaudat، در Le Petit Mercado در Saint-Gilles، یکی از رستوران‌های شرکت‌کننده، گفت: «به تلاش و تخیل نیاز داریم تا به مشتریان خود دستور العمل‌های گسترده‌ای را بدون استفاده از تجهیزاتمان ارائه دهیم.

او به Le Soir گفت: “ما غذاهای سرد سرو می کنیم یا از کباب استفاده می کنیم.” ما برق همه چیز را قطع می کنیم به جز یخچال که برای نگهداری مواد غذایی ضروری است.» آبجو آبجو از پمپ دستی سرو می شود.

هدف این ابتکار نشان دادن مشکلات مالی است که رستوران ها در حال حاضر با آن مواجه هستند، با افزایش قبوض انرژی و هزینه های سرسام آور مواد تشکیل دهنده.

برخی از رستوران ها شاهد سه برابر شدن قبوض گاز و برق و افزایش 40 درصدی قیمت برای لوازم اولیه از جمله لبنیات بوده اند. همچنین پیش بینی می شود قیمت شراب تا 40 درصد در سال آینده افزایش یابد.

این ابتکار از حمایت فدراسیون Horeca بروکسل برخوردار است. مدیر آن، Ludivine de Magnanville، گفت که این اقدام یک ترفند تبلیغاتی نیست، بلکه درخواست کمک از دولت فدرال است.

در کنار Le Petit Mercado، دیگر رستوران‌های شرکت‌کننده Le Bain des Dames در بروکسل، St. Kilda در Uccle، ÖTAP در Ixelles، The Mordern Alchemist، Café Flora و Le Dillens در Saint-Gilles و Chez Rabu در Woluwe-Saint-Lambert هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *