سازمان بلژیکی قرارداد تحقیقات فضایی با ناسا امضا کرد

به گزارش RTBF، مؤسسه غیرانتفاعی هوافضا و هوافضا بلژیک موسسه دینامیک سیالات فون کارمان (VKI) یک توافق نامه قانون فضایی برای همکاری ساختاری با ناسا امضا کرده است. محققان VKI به همکاران آمریکایی خود کمک خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که فضاپیمای ناسا در برابر ورود مجدد خطرناک آنها به جو زمین و جو سیارات دیگر مقاومت می کند.

محققان موسسه فون کارمن مدل‌های محاسباتی را توسعه خواهند داد و کمپین‌های آزمایشی را برای ناسا روی سپرهای حرارتی فضاپیماهایی که آمریکایی‌ها می‌خواهند به مریخ ارسال کنند، انجام خواهند داد. کنت برس، رئیس مشارکت های بین المللی که این توافق نامه را برای ناسا امضا کرده است، می گوید: «انستیتو فون کارمان برای دهه ها در دنیای علمی آمریکا شناخته شده است.

پیتر گروگنارد، مدیر مؤسسه فون کارمان، می‌گوید: «هر بار که به یک سیاره جدید می‌رویم، با تعداد معینی از شگفتی‌ها مواجه می‌شویم که به‌ویژه به ترکیب جو آن‌ها مرتبط است». “اما علیرغم تعداد زیادی چالش که ممکن است وجود داشته باشد، شما فقط می توانید کاری را انجام دهید که قبلا هرگز انجام نشده است. به همین دلیل مهم است که بتوانیم دقیق ترین حدس های ممکن را انجام دهیم.»

چنین همکاری هایی بین ایالات متحده آمریکا و بلژیک از زمان ایجاد مؤسسه فون کارمان در سال 1956 وجود داشته است: دانشجویان آمریکایی برای تخصص در دینامیک سیالات به بلژیک می آیند، در حالی که محققان VKI به طور مرتب از مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا در کالیفرنیا بازدید می کنند. به لطف قرارداد همکاری جدید، این همکاری اکنون بر مبنای ساختاری انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *