سقط جنین در ایالات متحده: پس از شوک، تظاهرات

با لغو حکم نمادین آن Roe v. ویدکه از سال 1973 حق زنان آمریکایی را برای سقط جنین تضمین می‌کند، دادگاه عالی تصمیم گیری در مورد ممنوعیت یا عدم ممنوعیت سقط جنین را در یک کشور عمیقاً تقسیم شده به ایالت‌ها واگذار می‌کند.

هزاران نفر روز شنبه در مقابل دادگاه عالی واشنگتن تجمع کردند که با موانع محاصره شده و تحت حفاظت پلیس قرار گرفتند. مدافعان حق سقط جنین شعار دادند “جدایی کلیسا از دولت” یا “بدن من، انتخاب من”.

اما اگر این تصمیم فعالان مترقی را به وحشت انداخت، آنهایی را که به ویژه در جناح راست مذهبی، دهه ها برای لغو آن مبارزه می کردند، خوشحال می کرد. چند ده نفر از مخالفان سقط جنین نیز روز شنبه به دادگاه آمدند. “من به قداست و حیثیت زندگی انسان اعتقاد دارم”یک فعال ضد سقط جنین گفت. “زندگی از رحم مادر و در زمان لقاح آغاز می شود.”

تعطیلی کلینیک ها

رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه قبل از پرواز به اروپا برای دانستن گفت “این تصمیم چقدر برای بسیاری از آمریکایی ها دردناک و ویرانگر است”. در حالی که کلینیک ها در میسوری، داکوتای جنوبی یا جورجیا یکی پس از دیگری درهای خود را بسته بودند، کالیفرنیا و نیویورک متعهد شدند از دسترسی به سقط جنین در خاک خود دفاع کنند. با پیش‌بینی هجوم، ایالت‌هایی که سقط جنین در آن‌ها قانونی باقی می‌ماند، عمدتاً دموکرات‌ها، اقداماتی را برای سهولت دسترسی به سقط جنین در خاک خود انجام داده‌اند و کلینیک‌ها شروع به تغییر منابع کارکنان و تجهیزات خود کرده‌اند. اما سفر گران است و تصمیم دادگاه عالی زنان فقیر یا تک والد را که بیش از حد در اقلیت های سیاهپوست و اسپانیایی تبار حضور دارند مجازات خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *