شهر آیپر مجوز جشنواره موسیقی جنجالی Frontnacht را لغو کرد

مجوز این جشنواره پس از اینکه مشخص شد برخی از اقداماتی که قرار بود در آنجا اجرا شوند با سازمان های نئونازی ارتباط دارند لغو شد. حزب سوسیالیست تهدید کرده بود که در صورت لغو نشدن مجوز جشنواره، از ائتلاف شهری خارج خواهد شد.

به‌رغم هشدارهایی که در مورد نوع نمایش‌هایی که ممکن است اجرا شود و پس از مشخص شدن اینکه چه کسی قرار است اجرا کند، به جشنواره اجازه برگزاری داده شد. آلدرمن مسئول رویدادهای ایپر، لیبرال دیگو دسمادریل، همیشه گفته است که اجازه برگزاری جشنواره همیشه مشروط بوده است. برای مثال، می‌تواند به شرطی برگزار شود که هیچ گروهی اجرا نکند که با سازمان‌های نئونازی یا نئوفاشیست پیوند داشته باشد».

با رعایت نکردن این شرایط، مجوز صادره برای برگزارکنندگان جشنواره باطل شد.

آقای دسمدریل می گوید که مجوز برگزاری جشنواره در زمانی صادر شد که کابینه شهر از اینکه چه کسی اجرا خواهد کرد اطلاعی نداشت. همانطور که قبلاً در روز سه شنبه گزارش دادیم، ارگان تحلیل تهدید OCAD تحقیقی را در مورد جشنواره انجام داد. چندین سرویس امنیتی اروپایی قبلاً در مورد گروه‌هایی که رزرو شده بودند ابراز نگرانی کرده بودند.

پیشتر در روز سه شنبه، رهبر حزب سوسیالیست فلاندری، کانر روسو تهدید کرده بود که حزب خود را از ائتلاف سه حزبی که شورای شهر ایپر را کنترل می کند، خارج خواهد کرد.

پیش از تصمیم هیأت وزیران، برگزارکننده جشنواره گفته بود در صورت لغو مجوز برگزاری، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *