شهر بروکسل تخفیف های یکباره به مستاجران ارائه می دهد

بروز گزارش می دهد که شهر بروکسل که مالک بیش از 3500 خانه است، تصمیم گرفته است تا بخشی از اجاره بهای آنها را که بیش از 5٪ است، به مستاجران بازپرداخت کند.

شهر بروکسل با حدود سه هزار واحد مسکونی عمومی، بدون احتساب مسکن اجتماعی، بازیگر اصلی بازار اجاره است و اکنون در بحثی که چند هفته است بر سر شاخص‌سازی اجاره بها در جریان است، موضع گرفته است. در حالی که نرخ فعلی 8 درصد است، حزب سوسیالیست در دولت منطقه ای می خواهد شاخص منطقه را روی 2 درصد محدود کند.

اکنون رئیس بخش مسکن لیدیا موتیبله و شهردار بروکسل، فیلیپ کلوز، مشترکاً اعلام کرده‌اند که شهر بروکسل برای شاخص‌سازی بیش از 5 درصد از کل افزایش اجاره بها را جبران می‌کند “و ما مالکان خصوصی را تشویق می‌کنیم که همین کار را انجام دهند.” ما با اصالت‌گرایی مبارزه می‌کنیم تا طبقه متوسط ​​را در مرکز شهر نگه داریم».

به عبارت دقیق، نمایه سازی همچنان به مستاجرین منتقل می شود، اما مستاجران در پایان سال یکبار تخفیف دریافت خواهند کرد. در مجموع، شهرداری بروکسل انتظار دارد که در نتیجه حدود 723000 یورو را از دست بدهد. مرکز عمومی اقدام اجتماعی (CPAS) شهر بروکسل، که خانه‌های زیادی را نیز اجاره می‌دهد، در حال بررسی اقدام مشابهی است. اگر طبق امیدواری سوسیالیست ها سقف شاخص اجاره بها برای کل منطقه تا قبل از پایان سال 2 درصد تصویب شود، تخفیف لغو می شود.

اتحادیه مستاجران تصمیم شهر بروکسل را یک سیگنال مثبت می داند، اگرچه می گوید اقدامات بیشتری لازم است. چرا آن طور که اتحادیه های مستاجران می پرسند، تخفیف فقط از 5 درصد تعلق می گیرد نه از 2 درصد؟ خوزه گارسیا از اتحادیه مستاجران گفت.

گارسیا می افزاید: «ما همچنین امیدواریم که این تصمیم شجاعانه و ضروری برای مستاجران بروکسل به عنوان نمونه ای برای دولت منطقه ای باشد که هنوز در اتخاذ این اقدام عدالت اجتماعی ناب مردد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *