طرح حرکتی بروکسل Good Move با مخالفت های شدید از جمله تهدید به خشونت مواجه است

تلاش بروکسل برای معرفی محله های کم تردد برای مبارزه با سطوح بالای آلودگی هوا و ازدحام، با مخالفت شدید برخی از نقاط شهر، به ویژه از سوی رانندگانی که از محدودیت های اعمال شده در تردد خودروها ناراضی هستند، مواجه شده است.

جلسه اخیر شورا در اندرلخت زمانی که معترضان با فریاد، فریاد و شعار قطع شدند، بی نظم شد. حتی یک مرد در حین صحبت، مشاور شهرداری برای تحرک را تهدید به خشونت کرد.

سوزان مولر-هوبش گفت که در حالی که پیام‌های حمایتی زیادی در پی این تهدیدها دریافت کرده است، فرزندانش به‌ویژه پس از دیدن این ویدئو نگران شده‌اند و ابراز نگرانی کرده‌اند.

مولر-هوبش گفت: «همچنین بسیاری از زنان هستند که متوجه شده‌اند که چگونه اعضای شورای محلی من را مانند شهردار خطاب نمی‌کنند که همچنان او را مسیو خطاب می‌کنند».

فضای جلسه به حدی متشنج شد که جلسه شورا بدون رای گیری درباره موضوعات کلیدی به تعویق افتاد.

انتقادی که به مرحله آزمایشی این طرح وارد شد، نبود مشاوره و ارتباط مناسب قبل از اجرا بود.

با این حال، مولر-هوبش گفت که قصد ندارد از این طرح عقب نشینی کند و گفت: «ما قصد نداریم تسلیم تهدیدها شویم».

پیش بینی می شود در طول هفته با مخالفان طرح تحرک “حرکت خوب” مانند جمعی “نه به طرح حرکت خوب” گفتگو شود.

مخالفت با Good Move تنها از جانب رانندگان در شهر نیست. احزاب مخالف MR و PTB نیز به نمایندگی از رای دهندگان به این طرح حمله کردند.

«آیا شما آنقدر با واقعیت ارتباط ندارید؟ جووانی بوردونارو، رهبر گروه PTB گفت: این امکان پذیر نیست.

«چه چیزی بیشتر لازم است تا بفهمید که ساکنان این طرح را به هزار دلیل کاملاً خوب نمی‌خواهند. چه چیز دیگری لازم است تا شما را وادار به گوش دادن به این افراد کند؟»

رهبر گروه MR، گائتان ون گویدسنهوون، گفت: “ما شاهد یک شکست تاریخی هستیم، زیرا مردم، صرف نظر از عقاید سیاسی خود، نه تنها در مورد بحث تحرک، بلکه در مورد هر چیز دیگری به ما مراجعه کرده اند.”

اولیویه لومینت، استاد روانشناسی سلامت در UCLouvain، و کلر پلگریمز، استاد فوق دکترا متخصص در برنامه ریزی شهری و تحرک در ULB، در مورد تقسیم بندی ناشی از طرح جدید تحرک با RTBF صحبت کردند.

پلگریمز خاطرنشان کرد که تکامل فضاهای عمومی در سرتاسر اروپا و نه تنها در بلژیک در حال وقوع است، زیرا مردم به دنبال کاهش یا حذف اثرات مضر ترافیک وسایل نقلیه مانند آلودگی، مصرف انرژی، ترافیک و مرگ و میر و جراحات هستند. نتیجه تصادفات

لومینت گفت که تغییرات باید با احتیاط ارائه شود “زیرا اگر خیلی ناگهانی ارائه شود، ناگهان واکنش های بسیار احساسی ایجاد می کند”.

لومینت گفت: «به این می‌گویند قطبی‌سازی: افرادی که چندان طرفدار این تغییرات نبودند، ناگهان به مخالفان کامل این نوع تغییر تبدیل می‌شوند و رادیکال می‌شوند.»

“سیاستمداران باید بپذیرند که گاهی اوقات کمی بیشتر طول می کشد. این یک فرآیند روانی طبیعی است. به عنوان مثال، آنچه باید بهتر برجسته شود، تأثیر مستقیم بر سلامت است. فکر می‌کنم باید در مطالعات علمی نشان دهیم که با تغییر در طرح ترافیک، محدودیت‌های سرعت و کاهش وسایل نقلیه، بر کیفیت هوا و در نتیجه بر سلامت مردم تأثیر می‌گذارد.»

لومینت تأکید کرد که مزایای طرح تحرک باید بهتر به کسانی که در حال حاضر با آن مخالف هستند، به ویژه افراد احساساتی تر مانند مردانی که جلسه شورا را با فریاد زدن یا تهدید به خشونت قطع کردند، منتقل شود.

لومینت گفت: “افراد برای مثال اگر متوجه شوند که درصد عفونت های تنفسی کاهش می یابد یا متوجه شوند که با زندگی در بروکسل در محیطی کمتر آلوده، امید به زندگی افزایش می یابد، آماده تلاش خواهند بود.”

در این میان، بلوک‌ها و موانعی که در ابتدا به عنوان بخشی از طرح Good Move در اندرلخت بر روی جاده‌ها برداشته شده بودند، برداشته می‌شوند.

در حالی که شهردار فابریس کامپس توضیح داد که این “به خاطر ایمنی در بزرگراه عمومی” است، او افزود که تهدید به مرگ، طغیان و تهاجم کلامی پیش‌آزمون تصمیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *