عکاسان زن زیر نظر در نمایشگاه دهمین سالگرد بنیاد A

بنیاد A بروکسل برای دهمین سالگرد خود، آثار 19 عکاس زن از سراسر جهان را ارائه می کند. دیدگاه زنان.

آنها که قدمتشان به دهه 1920 می رسد و از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی سرچشمه می گیرد، مجموعه ای شگفت انگیز از موضوعات و تکنیک ها را به نمایش می گذارند، در حالی که تعهد خود را به جوامع خود و زیر سوال بردن عدالت اجتماعی، زنانگی و محیط زیست دارند.

تنها برای دومین بار در تاریخ این بنیاد، همه عکس‌ها از مجموعه شخصی بنیانگذار آسترید اولنز د شوتن وتنال است.

او توضیح می دهد که چرا نشان دادن آنها مهم بود: «من بسیاری از آنها را سال ها پیش جمع آوری کردم. برخی از آنها را 20 سال است که ندیده ام. داشتن آنها در کمد یک چیز است، اما بیرون آوردن آنها و گذاشتن آنها روی دیوار چیز کاملاً متفاوتی است. فکر می کنم باشه، اشتباه نکردم.»

بنیاد A

در میان آنها آثاری از عکاس و معلم لیست مدل وجود دارد که حضور افراد دارای و نداشتن در خیابان های نیویورک در دهه 1940 را مستند کرده است. مشهورترین شاگرد او، دایان آربوس، نیز با آثاری با شدت روانی-اجتماعی که بر گروه ها و افراد به حاشیه رانده شده تمرکز دارد، نمایش داده می شود.

عکاس آلمانی اورسولا شولتز-دورنبورگ برای مجموعه پرتره های خاطره انگیز خود از کاخ های متروکه در امتداد تنگه بسفر، که مربوط به دهه 1970 است، انتخاب شده است. هموطنان او گابریل و هلموت نوثهلفر از رویدادهای عمومی در برلین عکاسی کردند. تک پرتره با هاله سینمایی.

یکی از هفت عکاس آمریکای لاتین، شیلیایی پاز ارازوریز، تحت تأثیر دیکتاتوری پینوشه قرار گرفت و تمام کشور را در خطر زندان یا بدتر از آن برای عکاسی از افراد غیرقانونی سفر کرد.

بنیاد A

این نمایشگاه که توسط Béatrice Andrieux مدیریت می شود، بینندگان را به 19 سفر مختلف می برد که طیف گسترده ای از تصاویر جهان را ارائه می دهد. برای Ullens de Schooten Whettnall، یک موضوع متحد کننده نیز در کار آنها وجود دارد.

این مهم است که نشان دهیم زنان نه تنها خلاق هستند، بلکه واقعاً درگیر آنچه در زندگی اجتماعی، در زندگی سیاسی به آن معتقدند، هستند و کار آنها کاملاً متفاوت از مردان است. مزاحم و متحد می کند و آنها اغلب یک حالت ذهنی مشترک بین وظیفه یادآوری، اجتماع گرایی، غیر سیاسی درست و تحریک دارند.»

Foundation A Stichting یک پلت فرم فرهنگی در پایتخت است که به تصویر عکاسی اختصاص دارد. همچنین برای پروژه های نمایشگاهی و کتاب با همکاری سایر موسسات مشارکت می کند.

دیدگاه زنان
24 سپتامبر تا 18 دسامبر
پایه دوخت
Avenue Van Volxem 304 (جنگل)

عکس ها: (تصویر اصلی) Mädchen mit Gipsmaske “Kinderfest der alleinstehenden Mütter und Väter” Brauhofstraße، برلین، 1983 © Gabriele und Helmut Nothhelfer; قبر بی نشان، پلاتفونتین،2012 © Jo Ractliffe; اورا نول، اعتراض به جنگ ایالات متحده در عراق، مارس در واشنگتن، واشنگتن دی سی2007 © جودیت جوی راس; Sommerfest der Synagoge, Berlin-Mitte2001 © Gabriele und Helmut Nothhelfer

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *