فعالان آب و هوا فرش گل بروکسل را زیر پا می گذارند، نمایش 20000 منظره از بالکن های شهرداری

سه زن از گروه اقدام اقلیمی بروکسل «ناشناس» بعدازظهر دوشنبه در اعتراض به سرمایه داری روی فرش گل در میدان بزرگ پا گذاشتند.

به گزارش RTBF، این سه نفر در آخرین بعد از ظهر نمایش چهار روزه خود برای عموم، نمایش گل در میدان قرون وسطایی بروکسل را زیر پا گذاشتند.

این گروه که خود را «آنارکو شاعر» می‌خواند، به حمایت از محیط زیست پرداخت و بنر سیاهی با این پیام به نمایش گذاشت: «سرمایه‌داران جهان ما را خراب می‌کنند. اکنون شورش کنید».

زنان جوان توسط دو نفر از کارکنان و دو مامور پلیس از منطقه اسکورت شدند.

تصمیم آن‌ها برای زیر پا گذاشتن آنچه «فرش گل‌های مرده» می‌نامیدند، فراخوانی برای آینده‌ای بود که بیشتر بر محیط‌زیست متمرکز بود تا اقتصاد. آنها در دفاع از اقدام خود در یک بیانیه مطبوعاتی گفتند: “آینده کاملا سبز خواهد بود یا به سادگی نخواهد بود.” برای فرزندانمان و برای ما شورش کنیم!

این گروه همچنین از عدم اقدام برای محیط زیست، علیرغم گزارش‌های هشداردهنده هیئت بین‌دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) ابراز تأسف کرد.

این سازمان، از جمله، پایان دادن به پروازهای داخلی، جت های خصوصی و توسعه گردشگری فضایی، تخصیص کمک های قابل توجه به کشاورزان با احترام به زمین، پایان دادن به پرورش فشرده و پیگرد قانونی آلاینده های غنی را خواستار شد.

در آخرین روز فرش گل قبلی بروکسل در سال 2018، دو زن جوان از جمعی دست به اقدامی مشابه، برهنه، برای محکوم کردن بازداشت کودکان در مراکز مهاجرت زدند.

نمایش گل جذب کنندس حدود 20000 نفر به بالکن می روند

به گفته تیم رویداد عصر دوشنبه، حدود 20000 نفر فرش گل را از بالکن تالار شهر بروکسل تحسین کردند.

این رقم کمی کمتر از اعداد ثبت شده در سال 2018 بین 22000 تا 23000 بود.

به دلیل خشکسالی، سازمان دهندگان بسیاری از بگونیاهای سنتی را با گل محمدی جایگزین کردند که با موفقیت در برابر شرایط خشک مقاومت بیشتری نشان دادند.

کارل گوتالز، سخنگوی سازمان غیرانتفاعی فرش گل بروکسل، خاطرنشان کرد: «سال خوبی بود، اما حضور در Grand Place به اندازه سال 2018 نیست.

“با این حال، می بینیم که گردشگران برگشته اند. در گروه هایی که بالکن تالار شهر را رزرو کرده بودند، آمریکایی ها و آلمانی های زیادی داشتیم… شاید به دلیل موج گرما، روز یکشنبه جمعیت کمی کمتر بود.”

ترس از پژمرده شدن گلها

گوتالز می گوید: «ما از گرما می ترسیدیم، اما فرش به خوبی مقاومت کرد. گل‌ها به خصوص بگونیا کمی پژمرده شده‌اند، اما بخش خوبی از بگونیاهای برنامه‌ریزی شده را با گل محمدی جایگزین کرده بودیم که مقاومت بیشتری دارند و خوب کار می‌کردند.

پس از برچیدن فرش، گل‌های گلدانی به انجمن غیرانتفاعی «Les Vrai Riches» اهدا می‌شود که با افراد دارای معلولیت ذهنی کار می‌کند. شکوفه های باقی مانده کمپوست می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *