منطقه بروکسل ممنوعیت خودروهای دیزلی از سال 2030 و بنزین از سال 2035 را تصویب کرد

دولت بروکسل ممنوعیت کامل خودروهای دیزلی را تا سال 2030 تصویب کرده است که تا سال 2035 به خودروهای بنزینی نیز تعمیم خواهد یافت.

حذف تدریجی تمام خودروهای دارای موتور احتراق داخلی با گسترش تدریجی معیارهای منطقه کم آلایندگی بروکسل (LEZ) محقق خواهد شد.

از ژانویه امسال، تردد خودروهای دیزلی با استاندارد یورو 4 در منطقه بروکسل ممنوع شده است. این ممنوعیت برای خودروهای دیزلی یورو 5 تا سال 2025 و یورو 3 بنزینی تا سال 2028 اعمال خواهد شد.

معافیت ها همچنان برای اتوبوس های مدرسه، وسایل نقلیه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت، و دارندگان خودروهای قدیمی که می توانند مجوز خرید تا 24 روز در سال را در منطقه بروکسل بخرند، اعمال می شود.

برای همراهی با تغییر خودروهای الکتریکی، دولت این منطقه از قبل برنامه‌هایی برای نصب 22000 ایستگاه شارژ عمومی اعلام کرده است.

حزب سوسیالیست PS در دولت بروکسل ابراز نگرانی کرده بود که خروج تدریجی خودروهای دیزلی و بنزینی بر خانوارهای کم درآمد و برخی مشاغل کوچک تأثیر ناعادلانه خواهد داشت.

مبلغ پاداش بروکسل ایر که رانندگان را تشویق می کند در ازای حمل و نقل عمومی رایگان خودرو خود را کنار بگذارند، برای افراد کم درآمد افزایش می یابد.

یک مرکز پارک و سواری جدید نیز در بیمارستان دانشگاهی UZ بروکسل در شمال شهر ساخته خواهد شد که درست خارج از منطقه کم انتشار خواهد بود تا به مسافران خارج از منطقه بروکسل اجازه دهد خودروهای قدیمی و آلوده کننده خود را در خارج از شهر رها کنند. مرکز شهر.

به گفته دولت بروکسل، انتشار ذرات ریز از زمان معرفی LEZ در سال 2018 حدود 10 درصد کاهش یافته است. اما مطالعه اخیر کیفیت هوا توسط Curieuzenair نشان داد که کیفیت هوا به طور قابل توجهی از یک محله به محله دیگر متفاوت است و مناطق فقیرتر بدترین آسیب را می بینند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *