نادال فوق‌العاده: “بعد از این پیروزی بسیار متاثر شدم”

پنجاه و نهمین دوئل نواک جوکوویچ و رافائل نادال توسط اسپانیایی با نتایج 6-2، 4-6، 6-2، 7-6 (4) به پیروزی رسید که در نیمه نهایی سال گذشته انتقام خود را از صرب گرفت. در چهار بازی آخر، مایوركایی الكساندر زورف را كه كارلوس آلكاراز را حذف كرد، به چالش خواهد گرفت.

این رافائل نادال بیش از حد هیجان زده بود که با پای خود به زمین مسابقه را آغاز کرد. پس از اولین بازی یازده دقیقه ای، مایوركایی كه تقریباً هیچ چیز را از دست داد و در زمین بازی كرد و نواك جوكوویچ را مجبور كرد عقب نشینی كند و روی پاشنه های خود بازی كند، با نتیجه 3-1 پیش افتاد. هر رد و بدل شبیه کشتی بازو بود و در این بازی کوچک، اسپانیایی در مقابل صرب که تمام مشکلات دنیا را برای ورود به بازی تجربه کرده بود، قوی ترین نشان داد. پادشاه رولان گاروس با سیزده عنوان در Porte d’Auteuil مانند شیری که به تازگی طعمه خود را شکار کرده بود، دست از چنگ خود رها نکرد تا ست اول را به طرز قابل توجهی پس از 52 دقیقه به پایان برساند.

چهره شوک این یک چهارم نهایی در شروع دور دوم با یک بازی جدید طولانی مدت 13 دقیقه که به دست مایورکا افتاد تغییری نکرد. دومی به تحمیل بازی خود برای پرواز تا سه بر صفر ادامه داد. سپس کم کم مرد شماره یک فعلی جهان، تنیس حریفش را بهتر خواند، حاضر به عقب نشینی برای ضدحمله نشد و نادال را بیشتر در زمین فرو برد. یک فرمول پرداخت از آنجایی که بعد از یک بازی… 19 دقیقه ای، نواک جوکوویچ در همه جا به سه بازی بازگشت تا بعد از آن برای اولین بار در شب، پس از یک ساعت و 56 دقیقه نمایش باشکوه، در یک ست پیش بیفتد. جالبتر اینکه برنده گرند اسلم پاریس در نسخه 2021 اولین ست پوینت 4-5 را در سرویس نادال به دست آورد. به لطف دو توپی که با خطوط معاشقه داشت، نادال شرط را نجات داد اما دو امتیاز بعد، فورهند طولانی ست دوم را به صرب داد. پس از یک ست یک ساعت و 28 دقیقه ای و یک مسابقه دو ساعت و بیست دقیقه ای، دو تن از بزرگترین قهرمانان تاریخ تنیس پشت سر هم خود را یافتند.

زمانی که ست سوم به سختی توانست نفسی تازه کند، با شکستن صرب توسط اسپانیایی که مستقیماً در رویارویی او (2-0) تأیید شد، شروع شد. از شدت بدنی این مبارزه تایتان ها یک ذره کم نشد و در این بازی کوچک پنجمین نفر مسابقات با قبول تعهد حریف برای بار دوم (4-1) قوی ترین مقام خود را نشان داد. کافی است تا پایان ست (6-2) پیش بیفتیم و دوباره برتری را بدست آوریم. که نواک جوکوویچ را با پشت به دیوار نشاند.

موقعیتی که بومی بلگراد با کنترل مستقیم ست چهارم (0-3) به لطف یک تنیس کاملاً بازیابی شده، به خوبی از عهده آن برآمد. به نوبه خود، مایوركایی گاهی اوقات سرعت را با عجله اشتباه می گرفت و نتوانست به عقب بیفتد (3-5). صرب در موقعیت ایده آل برای بازگشت به دو ست در همه جا، نتوانست دو ست پوینت در سرویس خود به پایان برساند. بدتر از آن، نادال در دومین تلاش خود، مقابل حریفش قرار گرفت تا به 4-5 برگردد و سپس در هوای خنک شب پاریس، 5-5 را به دست آورد. ساعت یک بامداد وارد مانی تایم دور چهارم شدیم که بالاخره قرار بود در تای بریک برگزار شود. رافائل نادال بهترین شروع را در آنجا داشت، و به سرعت با نتیجه 3-0، 4-1 و سپس 5-1 در تعویض طرفین شکست خورد. دو امتیاز تا یک شاهکار جدید، مرد سیزده عنوان قهرمانی در رولان گاروس شانس خود را با پایان دادن به ست و دیدار در چهارمین امتیاز مسابقه خود (7-4) پس از ساعت 4:12 یک نمایش زیبا و شایسته یک شب از دست نداد. جلسه رافا جادویی است.

پس از این پیروزی بسیار متاثر شدمنادال پس از موفقیتش توضیح داد. من می خواهم از مردم برای حمایت آنها تشکر کنم. بازی در رولان گاروس همیشه برای من خاص خواهد بود. امیدوارم بتوانم سفرم را تا پایان ادامه دهم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *