پارک جدید لگولند برای شارلوا در سال 2027 برنامه ریزی شده است

به گزارش RTBF، یک پارک موضوعی جدید لگولند قرار است در سال 2027 در سایت صنعتی قدیمی کاترپیلار در شارلوا افتتاح شود.

توافق نامه ای در روز سه شنبه بین Merlin Entertainment، منطقه والونیا (Sogepa) و دولت فدرال (SFPI) امضا شد.

این جاذبه توریستی می تواند بیش از 1000 شغل ایجاد کند که 800 شغل مستقیم برای کارگران عمدتاً کم مهارت است.

انتظار می رود تصمیم نهایی در مورد پارک تا پایان سال 2022 گرفته شود و برنامه هایی برای افتتاح آن تا سال 2027 وجود دارد.

سرمایه گذاری عمده

با سرمایه گذاری بین 370 تا 400 میلیون یورو، این پروژه پس از گوگل در مونس، دومین پروژه بزرگ در منطقه والونیا خواهد بود. این مبلغ توسط چندین شریک از جمله آژانس های فدرال و ایالتی و بانک ها ارائه خواهد شد.

ایجاد این پارک برای تقویت اکوتوریسم نه تنها در والونیا، بلکه در قاره اروپا توصیه می شود. مشتریان هدف آن عمدتاً از بلژیک، سایر کشورهای بنلوکس، شمال فرانسه و بازدیدکنندگانی از مناطق دورتر هستند که چند روزی را در بلژیک سپری می کنند.

مطالعات فنی و بازار پتانسیل مکان صنعتی سابق در Gosselies در استان Hainaut را برجسته کرده است. از مزایای آن می توان به قرار گرفتن در مرکز یک منطقه پرجمعیت و نزدیک به بزرگراه ها، ایستگاه های راه آهن و فرودگاه اشاره کرد.

شرکا می گویند: «جاذبه برند لگو نشان می دهد که بالقوه 21 میلیون بازدیدکننده در فاصله دو ساعت رانندگی از سایت قرار دارند. به طور کلی، این نوع پارک موضوعی سالانه بین 1.5 تا 2 میلیون بازدید کننده را جذب می کند. پیش بینی ها نشان دهنده سطح مشابهی از موفقیت برای پارک بلژیکی است.

در مجموع، لگولند مساحتی معادل 70 هکتار را پوشش خواهد داد، در حالی که ذخیره زمینی به وسعت 20 هکتار می تواند امکان توسعه آینده را فراهم کند.

استراتژی خروج

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و احتمال افزایش هزینه ها، استراتژی خروج در قرارداد امضا شده گنجانده شد. هزینه سرمایه گذاری، که شامل پاکسازی سایت صنعتی سابق نیز می شود، موضوع مطالعات عمیق تر در هفته ها و ماه های آینده خواهد بود.

سورسیچ، مالک فعلی زمین، مسئول آماده سازی سایت برای ساخت و ساز خواهد بود. تمرکز Merlin Entertainment بر حفظ استانداردهای بالای محیطی است.

این سایت از طریق سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه گذاران، Sogepa و SFPI خریداری خواهد شد. اولین مشارکتی که روز سه شنبه به توافق رسید، یک چارچوب گسترده و مشترک برای این پروژه ایجاد کرد.

مرلین در حال حاضر دارای 10 پارک موضوعی با سه پارک در حال ساخت در چین است که آن را به یک رهبر در بازار اروپا و دومین پارک تبدیل کرده است. در دنیای پشت دیزنی

عکس: Legoland Hotel © Merlin Entertainment

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *