پلیس می گوید سه نفر در حمله با چاقو شومان زخمی شدند، حادثه ای که مربوط به تروریست ها نیست

پلیس بلژیک می گوید حمله با چاقو در ایستگاه متروی شلوغ بروکسل که منجر به زخمی شدن سه نفر شد که حال یکی از آنها وخیم است، تصور نمی شود که مرتبط با تروریست باشد.

مهاجم 30 ساله پس از حادثه در ایستگاه مترو شومان در ساعت شلوغی عصر دوشنبه به سرعت دستگیر شد.

فیلیپ کلوز، شهردار بروکسل، در توییتی نوشت: «همکاری با سرویس‌های مختلف پلیس فدرال و (پلیس محلی) تضمین کرد که مجرم می‌تواند به سرعت دستگیر شود».

دفتر دادستانی گفت که انگیزه این حمله مشخص نیست، اگرچه گمان می‌رود که مهاجم برای پلیس شناخته شده بود.

این در ساعت 17:45 در واگن مترو هنگام رسیدن قطار به شومان اتفاق افتاد. شاهدان عینی گفتند که مهاجم از مترو پیاده شد و سپس از ایستگاه عبور کرد و سعی کرد به زنی که کالسکه را هل می‌داد حمله کند.

حال یکی از مجروحان وخیم است. هر سه در بیمارستان تحت درمان هستند. مهاجم در ایستگاه دستگیر شد که پس از حادثه به طور موقت تخلیه و بسته شد.

شرکت حمل و نقل عمومی استیب گفت که تردد مترو برای مدتی مختل شد اما بعداً به حالت عادی بازگشت.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که چگونه پلیس مظنون را با سلاح گرم نگه داشته، سپس او را به زور روی زمین و دستبند زده است. مارتین فرانسوا، از دفتر دادستانی، گزارش داده است: «او مردی 30 ساله است.

در این مرحله، به نظر نمی رسد انگیزه تروریستی وجود داشته باشد.»

یکی از شاهدان به یورونیوز گفت که حمله در داخل قطار مترو زمانی رخ داد که مهاجم یک زن را با چاقو زد و از مسافران خواست که خارج شوند.

“من سوار واگن مترو شدم” و “درها بسته شد و یک لحظه دیدم جمعیتی از مردم بیرون می آیند و فریاد می زنند.”

او گفت: “آنچه که اتفاق افتاد این بود که مردی با چاقو بود. همانطور که من فهمیدم او یک زن را با چاقو زد و سپس می خواست به ما حمله کند. آنچه او عمدتاً می خواست این بود که ما از کالسکه پیاده شویم و او برود. در انتظار پلیس تنها باش.»

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در توییتر به این حمله واکنش نشان داد: «احساسات در محله اروپایی». وی افزود: فکرهای گرم برای قربانیان با تشکر از نیروهای امنیتی.

این ایستگاه که یکی از شلوغ ترین ایستگاه های شهر است، در قلب محله اتحادیه اروپا قرار دارد و مستقیماً در کنار مقر کمیسیون اروپا و شورای اروپا قرار دارد.

عکس: © Belga/Hatim Kaghat

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *