کابینه شهر آیپر مجوز اعطا شده به جشنواره موسیقی Frontnacht را در میان نگرانی‌هایی که ممکن است نئونازی‌ها در آنجا اجرا کنند بررسی می‌کند.

این جشنواره قبلاً منبع بحث و مناقشه بوده است و گروه صلح قبلاً اعلام کرده بود که در صورت اجازه برگزاری جشنواره، اعضای خود اعتراض خواهند کرد. طوماری برای ممنوعیت جشنواره نیز در حال انجام است.

اکنون که سرویس‌های امنیتی چندین کشور اروپایی نسبت به برخی از گروه‌هایی که قرار است مجوز اجرای جشنواره را اجرا کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند، در حال بررسی مجدد است. گفته می شود که برخی از گروه ها با گروه های نئونازی و نئوفاشیست ارتباط دارند.

روزنامه Het Nieuwsblad گزارش می دهد که این موضوع باعث نگرانی چندین سرویس امنیتی اروپایی شده است. تصمیم در مورد لغو مجوز Frontnacht بعداً امروز اتخاذ خواهد شد.

Alderman مسئول رویدادهای Ieper Diego Desmadryl (لیبرال) به VRT News گفت که مجوز داده شده به جشنواره مشروط به برخی شرایط است.

به عنوان مثال، مجوز بیان می‌کند که هیچ گروهی که با گروه‌های نئونازی یا نئوفاشیست پیوند دارد، اجازه اجرا ندارد. ما تحقیقاتی را انجام داده‌ایم تا بررسی کنیم که آیا این شرایط حفظ می‌شوند.»

الدرمن افزود: مجوز برگزاری جشنواره قبل از اینکه مشخص شود چه گروه هایی اجرا خواهند کرد، اعطا شد. ما به OCAD (سازمان تحلیل تهدیدات) اجازه دادیم تا تحقیقاتی را انجام دهد. بر این اساس تصمیم نهایی را بعداً امروز خواهیم گرفت.

این در حالی است که برگزارکننده جشنواره گفته است در صورت ابطال مجوز جشنواره، برخورد قانونی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *