کمتر از 3 درصد افراد بالای 85 سال در بروکسل چهارمین واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

هفته گذشته وزرای بهداشت منطقه ای مختلف از بلژیکی ها خواستند تا (3سوم) جب تقویت کننده اگر قبلا نکرده بودند. از افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افراد بالای 65 سال خواسته شد که تزریق تقویت کننده دوم را انجام دهند که (در بیشتر موارد) تعداد کل دوزهای واکسن کرونا را که دریافت کرده بودند به 4 می رساند.

تفاوت های منطقه ای بزرگی در جذب دوم تقویت کننده وجود دارد. در فلاندر تقریباً 17 درصد از افراد بین 65 تا 85 سال، دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در بروکسل این کمتر از 4 درصد است.

این تفاوت در میان افراد بالای 85 سال بیشتر است. در فلاندر 56 درصد از افراد 85 سال و بالاتر دوز چهارم را دریافت کرده اند، در حالی که در بروکسل این مقدار کمتر از 3 درصد است. جذب در والونیا مشابه بروکسل است.

یک توضیح می تواند این باشد که فلاندرز کمپین خود را برای دومین دوز زودتر آغاز کرد. پروفسور مارک ون رانست، ویروس شناس، می گوید که این وضعیت مشابه وضعیت آغاز کارزار واکسیناسیون در سال گذشته است.

سپس تفاوت های زیادی در سطح واکسیناسیون بین مناطق وجود داشت. مهمتر از همه، بروکسل در آن زمان نرخ واکسیناسیون بسیار پایینی داشت. پایتخت حداقل مقداری از شکاف را بعداً کاهش داد. مقامات منطقه ای به لطف استفاده از اتوبوس های واکسیناسیون و ده ها نقطه محلی واکسیناسیون توانستند این کار را انجام دهند.

پروفسور Van Ranst به پلتفرم خبری منطقه ای بروکسل Bruzz گفت که اگر بخواهیم جذب نیروی تقویت کننده در پایتخت بهبود یابد، باید این موضوع تکرار شود. یک بار دیگر، ویروس شناس بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد. “ما از این ویروس خسته شده ایم، اما ویروس از ما بیمار نیست.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *