Je veux nager: کمپین در حمایت از جریان استخر بروکسل راه اندازی شد

“و من، من می خواهم دوباره با تو شنا کنم”. این ترانه توسط آرنو خواننده افسانه ای راک بلژیکی اکنون سرود شنای روباز بروکسل صلیبی Pool is Cool و جدیدترین کمپین سرمایه گذاری جمعی Je Veux Nager است.

بنابراین، 20 سال پس از پخش آهنگ این خواننده فقید، در این کمپین جدید برای جمع آوری 60000 یورو برای استخر شنای روباز دائمی در پایتخت، پنج گروه موسیقی بروکسل – از گروه مستقل Splendeur گرفته تا Tropicant تحت تأثیر کارائیب – به ضبط خود خواهند پرداخت. نسخه های خود از “Je Veux Nager”.

آرنو که بیشتر عمرش بروکسل را خانه‌اش می‌خواند، قبل از مرگش مشتاقانه با کمپین و پوشش‌ها موافقت کرد. فردریک لاموت، مدیر Growfunding، که میزبان تلاش سرمایه‌گذاری جمعی است، می‌گوید: «ما امیدواریم حتی تعداد بیشتری از بروکسل‌ها، از موسیقی‌دان گرفته تا عاشقان موسیقی، «Je Veux Nager» را با ما بخوانند و آن را با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. کلاسیک آرنو برای حمایت از چیزی که کاملا ضروری است زنده خواهد شد: شنا در هوای آزاد در بروکسل در اسرع وقت.

بازگرداندن شنا در فضای باز به پایتخت

در حالی که حدود 80 سال پیش، سه استخر روباز در پایتخت وجود داشت، همه آنها در دهه 1960 و 1970 بسته شدند، به دنبال چند سال آب و هوای نامطلوب تابستانی و نگهداری ضعیف. بروکسل یکی از معدود پایتخت های اروپایی است که امکان شنا در فضای باز را ندارد و تابستان گرم سال 2014 باعث شد گروهی از شهروندان برای حمایت از یک استخر عمومی بسیج شوند. نتیجه غیرانتفاعی Pool is Cool بود.

سال گذشته شاهد راه اندازی Flow، یک استخر پاپ آپ در کنار کانال در اندرلخت بودیم. برای حفظ شتاب، Pool is Cool به دنبال سرمایه گذاری جدید است. پاول اشتاینبروک، یکی از بنیانگذاران، می گوید: «کمپین تأمین مالی جمعی ثابت می کند که ساکنان بروکسل واقعاً به شنا در فضای باز علاقه دارند. “با بودجه جمع آوری شده، ما Flow را دوباره باز خواهیم کرد و روش کار را اصلاح خواهیم کرد. با انجام این کار، ما امیدواریم که شنا در هوای آزاد در بروکسل را در کوتاه مدت و بلند مدت به گزینه ای مناسب تبدیل کنیم.

این سازمان تحقیقات جامعی در مورد واقعیت های زیست محیطی و اقتصادی ساخت، کارکنان و نگهداری استخر عمومی روباز انجام داده است. این منجر به مداخلات موقت مختلفی شده است، مانند استخر تابستانی خارج از Bozar و Expedition Swim، که شاهد باز شدن حوض‌ها و دریاچه‌های محلی به روی شناگران بود.

“تابستان گرم تر می شود”

اما این Flow است که آزمون واقعی را ارائه کرد و ثابت کرد که یک موفقیت چشمگیر است. اشتاینبروک می گوید: «فلو خیلی بیشتر از یک استخر روباز است. “این مکانی است که در آن افرادی که هرگز در شرایط دیگر ملاقات نمی کنند، کنار هم می نشینند. فلو انکوباتوری از افراد با پیشینه‌های مختلف و فرهنگ‌های مختلف است که یکدیگر را در محیطی آرام پیدا می‌کنند.» او خاطرنشان می کند که نه تنها ساکنان محلی، بلکه مردم از سراسر بروکسل راه خود را به محل شنا پیدا کردند.

هدف نهایی Pool is Cool متقاعد کردن سیاستمداران و ادارات دولتی برای پیشروی گزینه‌های شنا در هوای آزاد است. فشار در حال نتیجه دادن است: منطقه بروکسل در حال توسعه یک منطقه شنا در دریاچه پارک پد در اندرلخت است.

البته برای شهری 1.2 میلیون نفری کافی نیست. اشتاینبروک می گوید: «هر روز که فلو باز بود، شناگرانی در آب بودند. «روند روشن است. با گرم شدن کره زمین، تابستان‌ها فقط گرم‌تر می‌شوند و نیاز ساکنان بروکسل به خنک شدن بیشتر می‌شود.»

اهداء به کمپین Je Veux Nager (تا ۱ ژوئیه ادامه دارد) و هدیه‌هایی مانند شنا، سونا یا حمایت مالی از آموزش‌های رایگان شنا برای کودکان و بزرگسالان دریافت کنید.

عکس ها: جریان (ج) پل اشتاینبروک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *