تظاهرات “تاریخی” تاکسی اروپا در بروکسل در 8 سپتامبر برنامه ریزی شده است

به گزارش VRT، یک اعتراض “تاریخی” برای 8 سپتامبر در بروکسل برنامه ریزی شده است که توسط اتحادیه های تاکسیرانی اروپایی که می خواهند در واکنش به افشاگری های به اصطلاح Uber Files شاهد اقدامی باشند، سازماندهی شده است.

انتشار فایل‌های Uber در ژوئیه امسال در سرتاسر اتحادیه اروپا به تیتر خبرها تبدیل شد زیرا راه‌های سخت و گاهی غیرقانونی را نشان می‌دهد که شرکت فناوری آمریکایی اوبر در تلاش برای تضعیف بخش تاکسیرانی سنتی در تعقیب سود و تسلط بر بازار است.

فاش شد که لابی‌های اوبر با سیاستمداران برجسته، از جمله پاسکال اسمت از بروکسل، مهربانی می‌کردند.

زمانی که اسمت در سال 2015 وزیر جابجایی بروکسل بود، علیرغم انتقاد از مدل تجاری شرکت آمریکایی – که در آن کارکنان به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی می شوند تا مجبور نباشند به آنها نیروی کار معینی بدهند، نقش مهمی در قانونی کردن اوبر در این شهر ایفا کرد. حقوق و حمایت ها – جایی در کشورهای مترقی اروپایی ندارد.

اسمت دوست مارک مک گان، لابی‌گر اوبر بود که بعداً به افشاگر تاکتیک‌های لابی بی‌رحمانه اوبر تبدیل شد. وزیر سابق تحرک از خود در برابر هرگونه ابهام احتمالی دفاع کرد. پس از انتشار فایل‌های اوبر، او به Le Soir گفت: «در هر گفتگو با او کاملاً صریح بودم: اوبر فقط در بروکسل در چارچوبی که دولت تعیین می‌کند آینده دارد.»

اتحادیه های تاکسیرانی می گویند: «زمان شفاف سازی فرا رسیده است».

الیت تاکسی بلژیک، انجمنی که نماینده رانندگان تاکسی سنتی است، می خواهد جلوه ای با ابعاد تاریخی را همراه با همتایان اروپایی خود سازماندهی کند.

یونس زراد از Elite Taxi بلژیک به Bruzz گفت: «ما آن را با کدورتی که از UberFiles بسیار مشهود بود، داشتیم.

«زمان شفاف سازی فرا رسیده است. به همین دلیل است که می‌خواهیم در خیابان‌های بروکسل در 8 سپتامبر اعتراض کنیم.

تاکسی ها از سراسر اروپا می خواهند در ساعت 10:00 در بلوار آلبرت دوم در نزدیکی ایستگاه شمالی بروکسل جمع شوند.

ما انتظار داریم حداقل 1500 تاکسی از بلژیک و همچنین فرانسه، اسپانیا، پرتغال، سوئیس، یونان – شما نام ببرید. زراد گفت که تمام اروپا نماینده خواهند بود.

تاکسی ها قصد دارند از طریق تونل ها به سمت جاده کمربندی داخلی حرکت کنند، جایی که یک هیئت بلژیکی در دفتر نخست وزیر رودی وروورت (PS) توقف خواهد کرد.

زراد توضیح داد: “ما سوالات زیادی از آقای وروورت در مورد طرح جدید تاکسی داریم.”

این طرح تاکسی که سال‌ها در حال ساخت است، با هدف هماهنگ کردن وجود تاکسی‌های سنتی و کسانی که با استفاده از برنامه‌های شرکت فناوری مانند Uber، Bolt یا Heetch رانندگی می‌کنند، است.

پس از خروج از دفتر Vervoort، اعتراض به دفاتر کمیسیون اروپا منتقل می شود.

زراد گفت: «هیئت بین المللی خواستار ملاقات با رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین خواهد شد.

“هدف این است که در نهایت سیاستمداران را وادار کنیم تا به وضوح در مورد UberFiles صحبت کنند. همه طرف های درگیر باید پاسخگو باشند. ما خواستار یک کمیسیون ملی و حتی یک کمیسیون تحقیق اروپایی برای روشن شدن موضوع هستیم.»

این تظاهرات هنوز توسط پلیس مجوز نگرفته است.

عکس: بلگا/ تیری روژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *