آبله میمون: 59 مورد در اسپانیا که واکسن را از طریق اتحادیه اروپا خریداری خواهند کرد

کریستوبال بلدا، مدیر مؤسسه تحقیقاتی کارلوس سوم، توضیح داد: «معقول است که فرض کنیم با مثبت بودن، همه این (59) نفر به بیماری آبله میمون مبتلا هستند.

در مجموع 171 مورد مشکوک در کشور شناسایی شده است.

وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد علاوه بر این، اسپانیا قصد دارد از طریق خرید گروهی از اتحادیه اروپا واکسن‌های ایموانکس و آنتی ویروس‌های Tecovirimat را برای جلوگیری از شیوع این ویروس خریداری کند.

سازمان اروپایی HERA (“مرجع واکنش اضطراری بهداشتی”) “واکسن را در دسترس کشورهای عضو قرار خواهد داد، در این مورد واکسن ایموانکس (…)”، او بدون مشخص کردن مقدار یا مهلت توزیع اشاره کرد.

وزیر گفت: «این HERA است که ضرب‌الاجل‌ها را تعیین می‌کند» و «دزها به طور عادلانه بین کشورهای عضو توزیع می‌شود» برای این محصولات «با تولید محدود و دسترسی محدود».

ایموانکس، از آزمایشگاه نوردیک باواریا، یک واکسن نسل 3 (واکسن زنده غیر قابل تکثیر، یعنی در بدن انسان تکثیر نمی شود) است که از سال 2013 در اروپا مجاز است و در برابر آبله در بزرگسالان نشان داده شده است.

WHO توضیح می دهد که هیچ درمان یا واکسن خاصی برای آبله میمون وجود ندارد، اما افزایش موارد را می توان با واکسیناسیون آبله متوقف کرد.

آبله میمون که اخیراً موارد متعددی از آن در اروپا و آمریکای شمالی شناسایی شده است، بیماری نادری است که منشا آن آفریقاست و عموماً خودبه‌خود درمان می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *