آثار باستانی مصری 4000 ساله دزدیده شده در بروکسل کشف شد

در سال 2011، باستان شناسانی که در حفاری در ممفیس در خارج از قاهره شرکت داشتند، بقایای یک خانه 4000 ساله را کشف کردند که یک مجسمه گچی به خوبی حفظ شده بود. این یک یافته استثنایی است که در صندوقچه چوبی ذخیره شده و به نماینده محلی وزارت آثار باستانی تحویل داده می شود.

سه سال بعد یک باستان شناس مصری در لندن سخنرانی می کند. او عکس هایی از جمله یکی از مجسمه های گچی را نشان می دهد که معتقد است این مصنوع هنوز در مصر نگهداری می شود. در میان تماشاگران، مارسل مری از موزه بریتانیا حضور دارد. او یک سورپرایز برای ناگوان فایز دارد. او این مجسمه را فقط چند ماه قبل در یک فروشگاه عتیقه فروشی بروکسل دیده بود، جایی که در فروش بود.

به مقامات مصری هشدار داده می شود و متوجه می شوند که مجسمه گم شده است و با یک ماکت ضعیف جایگزین شده است. گمانه زنی ها وجود دارد که یک باند جنایتکار به خوبی سازماندهی شده در کار بوده است. چند روز بعد یک اتفاق واقعاً عجیب رخ می دهد. مجسمه اصلی در یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده و برای پوشیدن در باغ موزه ممفیس بدتر است. آیا مجرمان امیدوار بودند که این اقدام مانع از دستگیری شود؟

این ترفندی است که موفقیت آمیز نیست: سه نگهبان و یک مقام وزارت بازداشت می شوند.

در همین حال، در بلژیک، تحقیقات به کندی آغاز شده است. پس از کشف دزدی، مری بلافاصله به پلیس بریتانیا هشدار داد که با پلیس بلژیک که به مدت هفت هفته کم کاری انجام می دهد، در ارتباط بود. از آنجایی که دلال عتیقه اهل مونس است، پرونده به پلیس مونس تحویل داده می شود، اما آنها می گویند که درباره سرقت آثار هنری تحقیق نمی کنند.

در نهایت فروشنده مورد سوال قرار می گیرد. او اصرار دارد که مجسمه را از شخصی دریافت کرده است که نتوانسته آن را شناسایی کند و این شخص مدتی بعد این اثر را جمع آوری کرده است “به دلیل اینکه خریدار داشته است”.

این داستان عجیب به نظر می رسد، اما دفتر دادستانی بروکسل در نهایت تصمیم گرفت که اقدام دیگری لازم نباشد و تحقیقات به پایان رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *