آسانسورهای تاریخی در بروکسل برای مدرن‌سازی مهلت داده شده است

آسانسورهای منحصربفرد و تاریخی بروکسل تا سال 2027 فرصت دارند تا مدرن شوند و به مالکان در هنگام تطبیق با مقررات جدید یک دوره مهلت می دهند.

بر اساس قوانین موجود، آسانسورهای نصب شده قبل از سال 1958 باید تا 31 دسامبر 2022 مدرنیزه شوند. پاسکال، وزیر امور خارجه بروکسل برای برنامه ریزی شهری و میراث، می گوید، اما بسیاری از استانداردهای استفاده شده در این مقررات به طور غیر قابل برگشتی به ویژگی های تاریخی، زیبایی شناختی و فنی آسانسورها آسیب می زند. اسمت

این آسانسورهای قدیمی اکنون تحت یک چارچوب نظارتی اقتباس شده قرار می گیرند که هدف آن حفاظت از ارزش تاریخی آنها و حفظ این قطعات منحصر به فرد از میراث بروکسل است.

ما از یک اشتباه تاریخی غول پیکر اجتناب می کنیم. بروکسل، و همچنین سایر شهرهای بلژیک، آسانسورهای تاریخی بسیار زیبایی دارند. Smet در بیانیه ای گفت: اگر اینها ناپدید شوند شرم آور است.

“خوشبختانه، در یک همکاری بسیار سازنده با همکار فدرال من پیر-ایو درمنی، ما توانستیم به موقع به این امر پایان دهیم.”

مقررات اقتباس شده برای بیش از 800 آسانسور در شهر که تاریخی تلقی می شوند اعمال می شود، اما Smet از مالکانی که هنوز آسانسورهای خود را ثبت نکرده اند خواست سریعاً این کار را انجام دهند، زیرا تنها آسانسورهایی که به طور رسمی موجودی شده اند تحت مقررات مناسب قرار می گیرند.

این پلکان‌های تاریخی با آسانسور در وسط همگی نمونه‌های فوق‌العاده‌ای هستند. آنها شاهد میراثی غیرقابل انکار غنی هستند.

6 Ascenseurs_anciens_Jerome_Bertrand_2

یافتن راه حلی ضروری بود که احترام به این میراث غنی را با الزامات ایمنی این آسانسورها هماهنگ کند.

هدف از مقررات اقتباس شده تضمین ایمنی کاربران و تکنسین های تعمیر و نگهداری بدون به خطر انداختن ارزش میراثی آسانسور است که با اجازه دادن به استفاده از فناوری های جایگزین مانند سیستم های امنیتی الکترونیکی انجام می شود.

گروه Save Our Elevators، که مدتی است ناپدید شدن احتمالی آسانسورهای تاریخی بروکسل را برجسته کرده است، مقررات اقتباس شده را “اولین پیروزی مهم” نامید.

عکس ها: دفتر پاسکال اسمت، تصویر سوم ژروم برتراند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *