آنچلوتی، مربی منحنی که به بهترین بازیکن تبدیل شده است

“کارلتو” 63 ساله که در 10 ژوئن پس از اولین دوره (2013-2015) که تاجگذاری اروپایی را کسب کرده بود، تابستان گذشته به نیمکت مادرید فراخوانده شد و موقعیتی متناسب با استعداد خود پیدا کرد تا به نوشتن افسانه خود ادامه دهد.

سبک بلغمی او، که ابروی چپ معروفش به مناسبت خیانت می کند، همیشه جواب می دهد: در پایان آوریل، “ایل مستر” اولین مربی تاریخ شد که به لطف قهرمانی در لالیگا با رئال، پنج قهرمانی مهم فوتبال اروپا را به دست آورد.

عکس اهل رجیولو (شمال ایتالیا)، قفل سفید، عینک تیره و سیگار در دهانش در میان بازیکنان خنده دارش، سپس شبکه های اجتماعی را شعله ور کرد.

تکنسین لبخند زد: “بازیکنان دوستان من هستند.” و آنها آن را روز شنبه به او پس دادند.

با این تاج گذاری جدید اروپایی، این بازیکن ایتالیایی با قهرمانی در چهارمین لیگ قهرمانان خود روی نیمکت (2003 و 2007 با آث میلان، 2014 و 2022 با رئال)، پیش از زین الدین زیدان و باب پیزلی، به تنهایی در پانتئون فوتبال جای گرفت. هر کدام سه جام).

“خرس بزرگ مهربان”

با این حال، دوران حرفه ای آنچلوتی در سال های اخیر، در ناپل (2018-2019) و سپس اورتون (2019-2021)، باشگاه هایی با استانداردهای پایین تر از عادات ایتالیایی، پس از ناکامی – نسبی – در راس بایرن مونیخ، دچار ضعف هایی شده بود. او در سال 2017 قهرمان بوندسلیگا شد.

مالدینی، کاپیتان سابق آث میلان، اغلب او را به عنوان یک خرس بزرگ خوب توصیف می کند که قادر به خونریزی نیست: “این فقط زمانی می تواند اتفاق بیفتد که او در حال غذا خوردن است، زیرا زمانی که یک چنگال در دست می گیرد، یک ارتش لازم است تا او را متوقف کند.”

این آرامش، این افتخار، و همچنین یک تجربه عظیم از مدیریت انسانی و علم تاکتیکی (طرح معروف “درخت کریسمس” او) است که باعث شده آنچلوتی، هر روز توسط پسر و معاونش داوید، حمایت و محبت کند. از وزنه های سنگین رختکن رئال.

این در سال 2015 برای نجات سر او پس از فصل دوم ناامیدکننده کافی نبود.

صلح طلب

اما داستان عشق کارلو آنچلوتی که همسرش اسپانیایی-کانادایی است و «کاخ سفید» تمام نشده بود.

و هنگامی که دستیار سابق او زیدان، که برنده سه گانه C1 روی نیمکت رئال شد، تابستان گذشته سمت خود را ترک کرد، رئیس جمهور فلورنتینو پرز “کارلتو” را به یاد آورد که به لباس صلح جو عادت کرده بود.

در سال 2013، استعدادهای او به عنوان یک دیپلمات به التیام زخم های رختکن مادریدی که توسط سلف او، خوزه مورینیو، به آتش کشیده شد و خون ریخته شد، کمک کرد.

در پاریس اس جی، جایی که در دسامبر 2011 قرارداد امضا کرد، در اولین سالی که موفق شد قهرمانی فرانسه را به دست آورد، قبل از موفقیت در سال 2013 شکست خورد و به سرمایه گذاری های بلندپروازانه مالکان قطری پاداش داد.

و در چلسی رومن آبراموویچ سرمایه دار روس (اکنون رفته) دو بار قهرمان جام قهرمانی انگلیس شد، قبل از اینکه در سال 2011 از او تشکر شود.

“بعد از رئال من استعفا دادم”

باشگاه زندگی او اما، میلان است، جایی که “کارلتو” خود را نشان داد.

ابتدا یک بازیکن در سایه بین سال‌های 1987 و 1992، سپس یک مربی بین سال‌های 2001 تا 2009، این تکنسین 13 سال را در باشگاه لومبارد گذراند و در آنجا وارد دیپلماسی – و دسیسه – در راهرو شد.

به عنوان یک بازیکن، این هافبک نیازمند (26 بازی ملی) دو بازی C1 (1989 و 1990) را تحت هدایت آریگو ساکی افسانه ای به دست آورد، قبل از اینکه به عنوان دستیار او روی نیمکت ایتالیا، دومین در جام جهانی 1994، تبدیل شود.

به عنوان مربی، تکنسین سابق پارما و یوونتوس (1999-2001) رکورد روسونری را با قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در سال 2003، یک قهرمانی لیگ در سال 2004 و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2003 و 2007 از بین برد. لیورپول

پس از چهارمین C1 او، تصور اینکه این بن ویوان، یک مشتاق شراب و غذا، در دنیای فوتبال ماندگار باشد، سخت است.

این ایتالیایی در اوایل ماه مه با قراردادی که تا سال 2024 در سال 2024 به امضا رسانده بود، گفت: “من دوست دارم با نوه هایم وقت بگذرانم، با همسرم به تعطیلات بروم، چیزهای زیادی وجود دارد که از آنها غافل شده ام و دوست دارم انجام دهم.” میکروفون Amazon Prime Video. بعد از رئال بله، احتمالاً متوقف خواهم شد. اما اگر رئال مرا ده سال اینجا نگه دارد، ده سال تمرین خواهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *