آژانس بین المللی انرژی می گوید حداکثر قیمت بنزین در بلژیک “بی فایده” است

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، محدودیت‌هایی بر قیمت بنزین که بلژیک برای کمک به مصرف‌کنندگانی که با قیمت‌های بالای انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، وضع کرده است، “بی فایده” هستند.

De Standaard گزارش می دهد که این آژانس به بلژیک توصیه کرده است که سیستم حداکثر قیمت سوخت موتور را در اسرع وقت در بررسی سیاست انرژی بلژیک لغو کند.

می گوید سیستم فعلی که در آن دولت حداکثر قیمت بنزین و گازوئیل را تعیین می کند، مانع رقابت و معرفی سوخت های تجدیدپذیر می شود.

خود این بخش نیز طرفدار قیمت‌گذاری آزاد است، به‌ویژه با توجه به اینکه سیستم حداکثر قیمت‌ها پمپ بنزین‌ها را مجبور می‌کرد سوخت را با ضرر بفروشند، علی‌رغم اینکه این کار منع قانونی دارد.

گزارش گسترده و انتقادی آژانس بین‌المللی انرژی استدلال می‌کند که در کشورهایی که از چنین کنترل‌هایی استفاده نمی‌شود، بازار سوخت‌های موتور پویا “بدون تاثیر منفی بر مصرف‌کنندگان” است، در حالی که قیمت‌های گازوئیل در بلژیک در میان کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی یکی از بالاترین قیمت‌ها است.

گزارش می‌گوید سیستم بلژیک از توسعه سوخت‌های تجدیدپذیر جلوگیری می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود نوشت: «سیستم حداکثر قیمت‌ها باعث ایجاد هزینه‌های اداری هم برای دولت و هم برای شرکت‌های نفتی می‌شود، در حالی که هیچ مزیت مشخصی وجود ندارد. .

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در پیش‌گفتار خود نوشت: «اگرچه موفقیت‌هایی در انتقال انرژی حاصل شده است، بلژیک همچنان به شدت به سوخت‌های فسیلی وابسته است.

طبق گفته دولت، تقاضا برای آنها حداقل تا سال 2030 افزایش خواهد یافت. همه بخش ها هنوز کارهای زیادی برای دستیابی به مصرف انرژی های تجدیدپذیر و اهداف کاهش انتشار دارند.

این گزارش علاوه بر لغو حداکثر قیمت سوخت‌های فسیلی، ده‌ها توصیه نیز دارد. یکی از مهم‌ترین موارد این است که بلژیک باید فوراً اهداف ملی خود را برای برآورده کردن جاه‌طلبی اتحادیه اروپا برای کاهش 55 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 تنظیم کند.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اصلاح حمایت انرژی از خانواده‌های آسیب‌پذیر را با هدف حرکت بیشتر در جهت مصرف بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر توصیه کرد و گفت که مالیات بر انرژی نیز باید اصلاح شود.

آژانس بین المللی انرژی گفت: این واقعیت که برق در بلژیک گران است، در حالی که گاز تا همین اواخر ارزان بود، مانع از انتقال انرژی می شود.

این آژانس همچنین بر این باور است که رویه‌ها برای کارهای زیرساختی اکنون بیش از حد دست و پا گیر هستند که انتقال انرژی را کند می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *