اتحادیه اروپا خرید عمده واکسن آبله میمون را آماده می کند

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، اتحادیه اروپا در حال آماده سازی خرید گروهی واکسن ها و سایر درمان ها علیه آبله میمون است و افزود که جزئیات در “روزهای آینده” نهایی خواهد شد. استفان دی کیرزمکر، سخنگوی بهداشت کمیسیون اروپا، گفت که سازمان اروپایی HERA (مرجع واکنش اضطراری بهداشتی) “در حال کار با کشورهای عضو و تولیدکنندگان برای تهیه واکسن و درمان علیه آبله میمون است.”

وی افزود: طی چند روز آینده رویه های دقیق با کشورهای عضو مشخص خواهد شد.

اسپانیا قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد از طریق خرید گروهی از اتحادیه اروپا، واکسن‌های ایموانکس و آنتی‌ویروس‌های Tecovirimat را خریداری کند.

ایموانکس، از آزمایشگاه نوردیک باواریا، یک واکسن نسل سوم (واکسن زنده غیرقابل تکثیر، یعنی در بدن انسان تکثیر نمی شود) است که از سال 2013 در اروپا مجاز است و در برابر آبله در بزرگسالان نشان داده شده است.

بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC)، تعداد موارد تایید شده آبله میمون در سراسر جهان روز چهارشنبه به 219 نفر در خارج از کشورهایی که این بیماری بومی است، رسید.

به گفته آژانس اروپایی مستقر در استکهلم، “بیشتر موارد مردان جوان هستند که خود را مردانی معرفی می کنند که با مردان رابطه جنسی دارند. هیچ مورد مرگ و میر وجود نداشته است.” اروپا با 191 مورد، از جمله 118 مورد در کشورهای اتحادیه اروپا، بیشتر موارد را متمرکز کرده است.

بر اساس گزارش ECDC، سه کشور در حال حاضر بیشتر موارد تایید شده را متمرکز کرده‌اند: بریتانیا، اولین کشوری که موارد غیرعادی در اوایل ماه مه مشاهده شد (71 مورد)، اسپانیا (51 مورد) و پرتغال (37).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *