اثر هنری شاخص 2.5 میلیون یورویی که برای دوربرگردان Van Praet در بروکسل برنامه ریزی شده است

سون گاتز، وزیر بروکسل اعلام کرد، مجسمه یادبود و نمادین فرانسوا شویتن و پیر ماتر قرار است در سال 2026 چهارراه ون پرات در بروکسل را زیبا کند.

این موجود دریایی با عنوان Moby Train، به دنیای دریایی و راه آهن اشاره دارد و در نزدیکی موزه Train World، مرکز خرید Dockx و کانال بروکسل قرار خواهد گرفت.

بودجه 2.5 میلیون یورویی برای این اثر هنری در نظر گرفته شده است که 80 درصد هزینه آن توسط منطقه بروکسل تامین می شود. بر این باور است که این مجسمه به عنوان نقطه عطفی برای یکی از دروازه های اصلی پایتخت که در غیر این صورت فاقد “خط معماری واضح” است، عمل خواهد کرد.

گاتز گفت: «منطقه بروکسل-پایتخت می‌خواهد به این ورودی مهم هویت هنری قوی ببخشد، همانطور که دروازه‌های تاریخی برای ورودی‌های دیگر شهرها استفاده می‌شود.

این موجود دریایی که نهنگ افسانه‌ای ملویل را تداعی می‌کند، به نظر می‌رسد که از کانال بیرون می‌آید و آبراه و بندر استراتژیک شهر را برجسته می‌کند.

عنصر قطار یادگار تاریخ طولانی راه آهن بروکسل است. رودی وروورت، وزیر و رئیس جمهور بروکسل، گفت که این اولین پایتخت در جهان بود که با این وسیله حمل و نقل خدمات رسانی شد.

در طراحی هنرمند بلژیکی فرانسوا شویتن و مجسمه‌ساز فرانسوی پیر ماتر، پوسته این مجسمه به شکل نهنگ دارای لوکوموتیو قدیمی دیزلی به نام 5204 Gros Nez است. Schuiten یک طراح مشهور و هنرمند کمیک استریپ است که همچنین صحنه نگاری Train World را خلق کرده است.

نصب باید تا سال 2026 به پایان برسد، سالی که شرکت ملی راه آهن SNCB صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

عکس: © Train World/SNCB

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *