از 100 روز جنگ در اوکراین چه نتیجه ای می توان گرفت؟ “دستاوردهای واقعی واقعی ارضی، در کنار روسیه وجود دارد”

جنگ در اوکراین 100 روز پیش آغاز شد. به گفته کارشناسان، همانطور که امانوئل مکرون در آغاز جنگ اعلام کرد، این درگیری با خطر طولانی شدن و تبدیل شدن به یک جنگ موضعی مواجه است. وی افزود: «این در مورد تحریک نوعی بن بست در درگیری از طرف روسیه است تا به آنها بفهمانیم که هزینه توسل به خشونت برای خود روسیه بسیار مهم خواهد بود و چشم اندازهایی وجود دارد که شاید بتوان آنها را در نظر گرفت، اما این قیمت باید مسکو را به فکر وادار کند. دو برابر”Yannick Quéau، مدیر گروه تحقیقات و اطلاعات در مورد صلح و امنیت (Grip) توضیح می دهد.

پس جنگ در اوکراین تا کی ادامه خواهد داشت؟ “اینجاست که می‌ماند، اما به ظرفیت‌های مقاومت اوکراین و ظرفیت مقاومت آن در رابطه با آن نیز بستگی دارد.»، یادداشت M Quéau. برای او چندین سوال مطرح می شود: اوکراینی ها چه ابزاری برای استقرار و ادعا دارند؟ قدرت اوکراین آماده تحمل چه نوع رنجی است؟ با چه امیدی به دستاوردهای سیاسی؟

دستاوردهای بزرگ ارضی

دونباس که در شرق اوکراین قرار دارد، منطقه ای است که در آن درگیری های شدیدی در جریان است. آیا روس ها منطقه را کنترل می کنند؟ “نه کاملا. بستگی به تعریف ما توسط Donbass دارد. اگر در مورد جمهوری های لوگانسک صحبت کنیم و دونتسک، نه به طور کامل. ما از نظر پیشرفت نظامی خیلی دور نیستیم، اما هنوز انسدادها و مناطقی با تنش بسیار بالا وجود دارد.“.

پس از 100 روز درگیری، روس ها هنوز به پیروزی نمادین قابل توجهی دست پیدا نکرده اند. با این حال آنها در حال حاضر 20 درصد از خاک اوکراین را کنترل می کنند. “دستاوردهای واقعی واقعی ارضی، در طرف روسیه وجود دارد. این چشم انداز وجود دارد که قدرت روسیه در مورد الحاق بخشی از سرزمین های فتح شده از ژوئیه تصمیم بگیرد.“یانیک کوئو توضیح می دهد.”شهر شهید ماریوپل نیز مهم بود، اما این بدان معناست که تمام خط ساحلی دریای آزوف تحت کنترل روسیه است.، خاطرنشان می کند. و برای اضافه کردن:زیر سوال بردن کنترل روسیه بر کریمه، فکر نمی‌کنم کسی دیگر درباره آن صحبت کند.»

اخیراً شهر سورودونیتسک به مقام شهر شهیدی دست یافته است. بیش از 90 درصد تخریب شده و 80 درصد آن توسط روس ها کنترل می شود، جنبه استراتژیک برای مسکو دارد و یک پاسگاه مهم است. “این نقطه اوج یک بخش کامل از دونباس است. در پشت آن، دیگر هیچ قطب واقعی یا موقعیت استراتژیک مقاومت در مورد این منطقه از دونباس وجود ندارد. پیشرفت یا پیشرفتی که با کنترل کامل حاصل می شود. بر این شهر تعیین کننده خواهد بوداین کارشناس می گوید.

آیا چند روز طول می کشد تا شاهد سقوط کامل شهر به کنترل روسیه باشیم؟ “همیشه سخت است که بگوییم تا چه مدت 100٪ کنترل می شود. ما آن را در ماریوپل یا جاهای دیگر دیده ایم: مقاومت های معتبری که می توانند در زمان باقی بمانند، ممکن است وجود داشته باشد.”M Quéau به یاد می آورد که تأکید می کند کنترل کامل برای روس ها برای دستیابی به اهدافشان ضروری نیست.

آیا بودجه دفاعی باید افزایش یابد؟

مدیر گریپ همچنین به 2 درصد تولید ناخالص داخلی بلژیک که به دفاع اختصاص داده شده است، بازگشت که چند روزی است که صحبت های زیادی را به همراه داشته است. “شما بودجه یا هزینه ای را به عنوان درصدی از درآمد خود پرداخت نمی کنید. شما باید آن را بدانید. اعلام اینکه برای دفاع 2 درصد می شود این است که بودجه را از هرگونه بحث سیاسی و سیاست بودجه ای دور می کنیم.بلافاصله کارشناس تاکید می کند.این یک مشکل واقعی است. باید به زمان دموکراتیک احترام گذاشت

برای او باید بدانید که دستگاه دفاعی برای چیست و ماموریتش کجاست. “امروز در وحشت، تصمیم گیرندگان سیاسی را می بینیم که می گویند راه حل مشکل در اوکراین صرف هزینه بیشتر است. این اشتباه است. شما می توانید 3000 تانک در آلمان و 6000 تانک در فرانسه اضافه کنید، شما وضعیت اوکراین را تغییر نمی دهید. اینکه به ما بگوییم این وضعیت در اوکراین است که فشار را بر تعهد به هزینه بیشتر در دفاع افزایش می دهد، نادرست است.“، او نتیجه می گیرد.

نمایش را تماشا کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *