استفانی هوانگ بلژیکی در حال تمرین فینال ویولن سل مسابقه ملکه الیزابت

پس از انتخاب وی برای فینال مسابقه معتبر ملکه الیزابت، تنها نامزد بلژیکی استفانی هوانگ خود را آماده می کند تا در 31 می در Bozar در بروکسل اجرا کند.

این جوان 26 ساله اهل هاینو اثری منتشر نشده از یورگ ویدمن و دوورژاک کنسرتو شماره 2 در بی مینور، یکی از بهترین قطعاتی است که تاکنون برای ویولن سل نوشته شده است.

او یکی از 12 نوازنده جوانی است که برای فینال انتخاب شده اند. آنها شامل چهار کره ای (تاگوک مون، هایونگ چوی، ووچان جونگ و سول یون) و هر کدام یک نوازنده ویولن سل از چین (یبای چن)، صربستان (پتار پژچیچ)، اوکراین (الکسی شادرین)، استونی (مارسل یوهانس کیتس)، اتریش (جرمیا) هستند. فلیدل، کانادا (برایان چنگ) و سوئیس (ساموئل نیدرهاوزر). از 12 نوازنده سه نفر زن هستند.

فینال از 30 می تا 4 ژوئن برگزار می شود. هر شب، دو فینالیست با فیلارمونیک بروکسل به رهبری استفان دنیو اجرا خواهند کرد. آنها علاوه بر اجرای کنسرتو به انتخاب خود، آثار ویدمن را که مخصوص مسابقه امسال نوشته شده است، خواهند نواخت. نامزدها یک هفته فرصت دارند تا آن را در خلال اعتکاف در کلیسای موسیقی ملکه الیزابت (QEMC) در واترلو تمرین کنند.

پس از اجرای آخرین فینالیست در 4 خرداد، انتظار می رود که رتبه بندی برندگان حدوداً نیمه شب اعلام شود. اجراها به صورت زنده از تلویزیون و رادیو عمومی، پروکسیموس و وب سایت مسابقه پخش می شود.

ستایش از عملکرد هوانگ

از دور اول مسابقه، هوانگ که به وضوح از اجرا لذت می برد، به دلیل نوازندگی بی عیب و نقص و صدای گرمش مورد تحسین قرار گرفت.

از سپتامبر 2020، این نوازنده برنده جایزه، یک هنرمند در QEMC بوده است، جایی که گری هافمن به او آموزش می دهد.

هوانگ در جوانی توسط مادرش ویولن سل را آموخت. خواهر بزرگتر او، سیلویا هوانگ، در سال 2019 به فینال مسابقه ملکه الیزابت برای ویولن رسید و جایزه تماشاگران را دریافت کرد.

مسابقه ملکه الیزابت بلژیک یکی از برترین مسابقات موسیقی کلاسیک در جهان و همچنین یکی از پرتقاضاترین مسابقات در نظر گرفته می شود. در سال 1937 برای تحقق رویای ویولونیست و آهنگساز بلژیکی Eugène Ysaÿe، آهنگساز دربار ملکه الیزابت و همسر فقیدش، آلبرت اول، راه اندازی شد.

از دهه 1950، رقابت بین پیانو، ویولن و آهنگسازی چرخید. در سال 1988، خوانندگان پذیرفته شدند و اولین مسابقه ویولن سل در سال 2017، در سال 80 سالگی، راه اندازی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *