اصلاحات آتی مدارس: مروری کوتاه بر اقدامات در آموزش فرانسوی زبان

به گزارش RTBF، اصلاحات زیادی در دو سال آینده در آموزش فرانسوی زبان اعمال خواهد شد. آنها بر آموزش اجباری و عالی تأثیر خواهند گذاشت. در اینجا مروری کوتاه بر آنچه که باید انتظار داشت آمده است…

اصلاح جدول زمانی مدارس در آموزش اجباری

این اصلاح که سال ها منتظر آن بودیم از ابتدای سال تحصیلی آینده اجرایی می شود. این اصلاحات فقط مربوط به آموزش مهدکودک، ابتدایی و متوسطه است. نه آموزش عالی و فقط به آموزش زبان فرانسه مربوط می شود.

به عنوان یادآوری، دانش آموزان و معلمان زودتر به کلاس باز می گردند. سال تحصیلی بعدی برای دوشنبه، 29 آگوست، 2022 برنامه ریزی شده است. تغییرات بزرگ دیگر: تعطیلات پاییزی دو هفته طول می کشد، از دوشنبه، 24 اکتبر تا جمعه، 4 نوامبر. این همچنین در مورد تعطیلات کارناوال که از دوشنبه 20 فوریه آغاز می شود و در روز جمعه 3 مارس پایان می یابد نیز صدق می کند.

تغییر دیگر: تعطیلات بهاری دیگر لزوماً در عید پاک نخواهد افتاد. تعطیلات بهاری سال آینده از دوشنبه 1 می آغاز و در 12 می پایان می یابد. در حالی که عید پاک در روز یکشنبه، 9 آوریل است.

سرانجام سال تحصیلی 2022-2023 در روز جمعه 7 جولای به پایان می رسد.

هدف این اصلاح به ویژه ایجاد تعادل بهتر بین دوره های آموزشی بین دوره های مختلف مرخصی است.

اصلاح چشم انداز فرمان در آموزش عالی

این اصلاح نیز انتظار می رفت. از سال تحصیلی آینده اعمال خواهد شد. تا به حال دانشجویی که 45 واحد از 60 واحد را گذرانده بود می توانست به سال بعد برود. هر درس با واحدهایی مطابقت دارد و بسته به اهمیت درس، واحدها متفاوت است. این سیستم که به دانش آموزان اجازه می داد در یک سال گیر نکنند چون در همه چیز موفق نبودند، ایراداتی هم داشت. این غیرمعمول نیست که دانش‌آموزان خود را در مقطع کارشناسی ارشد با امتحانات لیسانس نگذرانده‌اند.

با این اصلاح جدید، از سال تحصیلی آینده، تغییر اصلی این است که باید همه دروس را گذرانده و در نتیجه 60 واحد داشته باشیم تا بتوانیم در سال آینده بگذریم.

آیین نامه جدید ثبت نام در دوره اول متوسطه برای سال تحصیلی 2023-2024 لازم الاجرا می شود.

این نسخه جدید برای سال تحصیلی آینده قابل اجرا نخواهد بود، بلکه برای شروع سال تحصیلی 2023 قابل اجرا خواهد بود.

دوره های آموزشی برای شروع سال تحصیلی 2023 از سه سال به چهار سال افزایش یافت

این اصلاحات که مدت‌ها نیز به آن اشاره می‌شد، قرار بود در سپتامبر 2022 اجرایی شود. اما دولت فدراسیون والونیا-بروکسل به درخواست دانشگاه‌ها و کالج‌ها تصمیم گرفت همه چیز را یک سال به تعویق بیندازد. در نتیجه، این اصلاحات از سپتامبر 2023 اعمال خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *