اعتصاب رایان ایر در 15 و 16 ژوئیه تایید شد، پروازهایی که از فرودگاه شارلوا برخاسته بودند تحت تأثیر قرار گرفتند

خلبانان بلژیکی رایان ایر قرار است در روزهای 15 و 16 اعتصاب کنند جولایRTBF گزارش می دهد. اقدام تایید شده مربوط به پروازهای فرودگاه شارلوای جنوبی بروکسل است.

این خط هوایی ارزان قیمت ایرلندی توسط انجمن کابین خلبان بلژیک (BECA) و اتحادیه های مسیحی CNE و ACV تهدید به اعتصاب شده بود.

مهلتی برای رایان ایر برای ارائه پیشنهاد قابل قبول در مورد حقوق خلبانان تعیین شده است. عدم پاسخگویی مدیریت به این معنی است که هواپیما در تعطیلات آخر هفته در معرض خطر زمین گیر شدن است. از آنجایی که تنها پروازهایی که با خلبانان بلژیکی انجام می شوند تحت تأثیر قرار می گیرند، به مسافران توصیه می شود وب سایت فرودگاه را بررسی کنند.

خلبانان خواهان بازگرداندن کاهش 20 درصدی حقوق هستند که در طول همه‌گیری جهانی اعمال شده است. یکی دیگر از محرک های این اقدام، اصلاح برنامه ریزی شده شرکت در ساعات کار و زمان استراحت خدمه کابین خلبان است. یکی دیگر از موارد مورد مناقشه درخواست رایان ایر از اتحادیه ها است که 50 خلبانی که از این شرکت شکایت کرده اند، از اقدام خود پس بگیرند.

باپتیست، نماینده اتحادیه CNE و خلبان رایان ایر به مدت هفت سال، گفت: «شرکت می‌خواهد ساعات کار را به‌طور یک‌جانبه تغییر دهد، در حالی که قرارداد جمعی شرکت تا اکتبر 2024 معتبر است».

خلبانان از اکتبر 2023 یک روز استراحت را از دست خواهند داد. “در حالی که تابستان وعده شلوغ بودن را می دهد، از ما خواسته می شود شرایط سخت تری را بپذیریم. همه ما پس از تعطیلات نیاز به استراحت خواهیم داشت. روزهای استراحت به گونه ای محاسبه شده است که ما در در بهترین شرایط برای پرواز، این وضعیت غیرقابل قبول است.”

حقوق مسافران

به گفته انجمن مصرف کنندگان Test Achats/Test Aankoop، این شرکت هواپیمایی باید پروازهای جایگزین را رایگان به مسافران ارائه دهد. اگر پرواز پیشنهادی برای آنها مناسب نباشد، آنها می‌توانند درخواست بازپرداخت بلیط خود را داشته باشند.

از آنجایی که اعتصاب یک اقدام داخلی است و نه از سوی کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی یا حمل‌کننده چمدان، رایان ایر نمی‌تواند به فورس ماژور استناد کند.

با توجه به لغو پروازها کمتر از دو هفته قبل از پرواز، مسافران حق دریافت غرامت اضافی را دارند که بسته به مسافت پروازها از 250 تا 600 یورو متغیر است. این را می توان مستقیماً از طریق سایت Ryanair ادعا کرد.

به گفته الکسیا برتراند، وزیر امور خارجه مسئول بودجه و حمایت از مصرف کننده، مسافرانی که با تاخیر بیش از سه ساعت به مقصد نهایی خود می رسند نیز مستحق دریافت غرامت هستند.

اگر زمان حرکت پرواز حداقل پنج ساعت تاخیر داشته باشد، مسافر حق دریافت پرواز جایگزین یا بازپرداخت و غرامت را دارد. “ما می دانیم که پیدا کردن محل درخواست غرامت اضافی همیشه آسان نیست و تاخیر در دریافت آن گاهی طولانی است، اما مهم است که حقوق خود را بدانید و اصرار کنید آنچه را که به شما تعلق می گیرد.” Julie Frère، سخنگوی Test Achats گفت.

سازمان مصرف کنندگان می تواند از طریق خط تلفن 0800 29 510 (دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 الی 18) اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *