افشاگر می گوید Uber “می خواست بازار را به هر وسیله ای در اختیار بگیرد”.

یک لابی‌گر سابق اوبر که به افشاگر تبدیل شده است، شرکت اشتراک‌گذاری سفر را متهم کرده است که تمام تلاش خود را برای تحمیل انحصار بر پایتخت بلژیک – از جمله نقض قانون – انجام می‌دهد.

مارک مک گان این هفته به کمیته تحقیق درباره اوبر در پارلمان بروکسل گفت: «اوبر هرگز قصد نداشت بخش تاکسی را در بروکسل مدرن کند. این شرکت چندملیتی می‌خواست بازار را به هر طریق، از جمله غیرقانونی، در دست بگیرد تا در آنجا انحصار خود را اعمال کند.»

لابی‌گر سابق نقشی کلیدی در تحقیقات Uber Files که توسط کنسرسیوم بین‌المللی از روزنامه‌نگاران با دسترسی به بیش از 124000 سند محرمانه از شرکت اشتراک‌گذاری سواری مستقر در ایالات متحده انجام شده بود، ایفا کرد که میزان نفوذ این شرکت چندملیتی با دولت‌های مختلف را شرح می‌داد. .

نشریات بلژیکی درگیر در تحقیقات شامل Le Soir، Knack و De Tijd بودند.

تحقیقات نشان داد که لابی‌های اوبر برای به دست آوردن قوانین سودمندتر و آماده‌سازی برای ورود شرکت به پایتخت، از جمله بین خود مک گان و پاسکال اسمت، وزیر سابق حمل‌ونقل، ارتباطات نزدیکی با دولت بروکسل داشته‌اند.

کمیته ویژه پارلمان بروکسل برای بررسی استراتژی نفوذ شرکت اشتراک سواری در پایتخت بلژیک، به ویژه در زمینه اصلاحات در صنعت تاکسیرانی که چند ماه قبل از آن اتخاذ شد، تشکیل شد.

مک گان گفت که در حالی که وزیر در حال کار بر روی اصلاح تاکسی و همچنین بار دیگر در هتل آمیگو بود، دو بار در دفترش با اسمت ملاقات کرده است.

افشاگر گفت که رابطه او که مربوط به قبل از بحث‌های حول محور اصلاحات بود، همیشه مثبت نبوده و اسمت از توافقنامه مشارکت منعقد شده بین اوبر و خطوط هوایی بروکسل “عصبانی” شده است.

مک گان خواستار مقررات قوی تر در مورد لابی شرکتی و همچنین حفاظت بهتر از افشاگران در بلژیک شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *